گرمایش زمین و آب شدن یخ های قطبی
مشخصات و قیمت انواع گوشی های موبایل به همراه امکان خرید آنلاین زیر قیمت بازار

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

گرمایش زمین و آب شدن یخ های قطبی
نویسنده : khashayars تاریخ : پنج شنبه 22 آذر 1397

گرمایش زمین و آب شدن یخ های قطبی

از مهمترین دلایل گرمایش زمین تولید گازهای گلخانه ای است ، با پیشرفت تکنولوژی در صنایع مختلف روز به روز به گرمای زمین اضافه شده و همین امر باعث آب شدن یخ های قطبی می شود . با آب شدن یخ های قطبی سطح دریاها بالاتر آمده و زمین هایی که ارتفاع کمی از دریاها دارند را در خود می بلعد .

صنایعی که به محیط زیست آسیب نمی زنند

نکته ای مهم که باید درباره آن صحبت کنیم آن است که چه صنایعی دوست دار محیط زیست هستند و کدام میتوانند به محیط زیست آسیب برساند . دانشمندان در حوزه سلامت توانسته اند به ماده ای کاملا خوراکی که بیشتر در تولید فیلتر دستگاه های تصفیه آب استفاده می شود دست پیدا کنند که کاملا برای انسان و طبیعیت بی خطر بوده زیرا تولید آنها گازهای گلخانه ای را افزایش نمیدهد و همچنین چالش عمده ای برای دفع زباله های آنها نخواهند داشت ، در ادامه توضیحات به این مقوله اشاره خواهیم کرد .

گرم شدن زمین باعث بوجود آمدن تبعات منفی بر اقتصاد جهانی ، تهدید سلامت انسان ها و علاوه بر آن میتواند باعث وارد آمدن میلیاردها دلار خسارت بر پیکره اقتصاد مالی کشورها داشته باشد . طی گزارشی که اخیرا سازمان آب و هوایی جهانی در سال 2018 میلادی که مقر آن در پاریس است ، آمده است که این روند روز به روز در حال افزایش است و کشورهایی مانند آمریکا و چین که نقش بیشتری در صنایع و یا بهتر بگوییم تولید گازهای مخرب محیط زیستی دارند در معرض این عوارض منفی هستند .

مهمترین پیامدهای گرم شدن کره زمین

  • بالا آمدن آب دریاها و اقیانوس ها
  • بلعیده شدن زمین هایی که ارتفاع کمی از سطح آبها دارند مانند شانگهای در چین و نیویورک در آمریکا
  • به خطر افتادن سلامت انسان ها و مخصوصا گیاهان و جانداران
  • افزایش هزینه های مالی بسیار زیاد برای مهار آن

 

جدال سیاسی قدرت ها بر سر مساله گرمایش زمین در سال 2018

مساله گرمایش زمین اکنون به جدال سیاسی بین قدرت های جهانی مخصوصا ایالات متحده آمریکا بدل شده ، آمریکا پس از فرمان دونالد ترامپ از پیمان آب و هوایی پاریس خارج شد زیرا آنها معتقدند گزارش ارائه شده ی این سازمان تنها یک تبلیغ منفی بر علیه آن کشور است ، وی معتقد است استفاده از سوخت های فسیلی میتواند به کاهش گرمای کره زمین که منجر به آب شدن یخ های قطبی می شود کمک زیادی کند .

تولید گاز دی اکسید کربن

کشورهای مانند چین ، ژاپن و آمریکا نقش فزاینده ای در تولید گازهای دی اکسید کربن دارند و تنها عامل این افزایش گاز، تنها رشد صنایع و کارخانجات صنعتی در این کشورها می باشد . امروزه محققان و دانشمندان اعلام کرده اند که گرمای زمین و آب شدن یخ های قطبی در طی 1500 سال بی سابقه بوده و این میتواند خطر جدی برای بقای نسل بشر و تمامی موجودات و گیاهان در کره زمین را در پی داشته باشد .

جالب است بدانید دانشمندان میتوانند از نحوه زندگی مورچه ها و سن درختان یا همان حلقه های ایجاد شده در تنه درختان اطلاعات مفیدی در رابطه با گرمایش کره زمین بدست آورند، وضعیت یخ های قطبی از اوایل سال 1970 میلادی توسط محققان در حال بررسی و جمع آوری اطلاعات است و آمارهای بدست آمده وضعیت نا خشنودی را نشان می دهند .

صنایع دشمن محیط زیست

صنایعی هستند که از آنها با عنوان دشمن محیط زیست نام برده می شود ، این صنایع اکثرا در کشورهای پیشرفته مانند چین ، ژاپن ، هند و آمریکا مورد استفاده قرار میگیرند . در بعضی از کشورهای توسعه نیافته نیز عدم مدیریت صحیح و توجه نکردن به پیامدهای منفی آثار مخرب محیط زیست اینگونه صنایع، به وضوح به چشم می خورد .

این صنایع که آلوده کننده محیط زیست هستند عبارتند از :

  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
  • صنایع تولید کودهای کشاورزی و دفع آفات و حشره کش ها
  • صنایع پوشاک
  • صنایع آسفالت و سیمان

یخ های قطبی

ذوب شدن یخ های قطبی بطور مستقیم منجر به بالا آمدن سطح آب و دریاها نمی شود ! بله درست است ، ولی اگر یخ های مستقر شده در کوه های یخی آب شوند این خود میتواند به بالا آمادن سطح آب دریاها و اقیانوس ها بدل شود . اگر آب  داخل لیوان را منجمد کنید سپس آنرا حرارت بدهید خواهید دید که سطح آب لیوان بالا نخواهد آمد ولی اگر تکه یخی را در یک لیوان پر از آب بگذارید و آنرا آب کنید مشاهده خواهید کرد که آب از لبه لیوان سرازیر می شود . این همان فرق یخ های قطبی شناور در دریاها و یخ های موجود در کوه های یخی می باشد .

چه صنایعی گاز گلخانه ای تولید نمیکننند ؟

با پیشرفت تکنولوژی مخصوصا در صنعت آب و فاضلاب محققان برای جلوگیری از تولید گازهای گلخانه ای توانسته اند به نوعی از ترکیبات عالی دست پیدا کنند که برای استفاده و تولید قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی مورد استفاده قرار میگیرند ، این مواد از نوعی الیاف های طبیعی برای تولید فیلترها و قطعاتی که رابطه مستقیم با جریان آب دارند بعنوان FOOD GRADE یا مناسب برای مصارف غذایی تهیه و تولید می شوند .

محصولات دوست دار محیط زیست

طبق گزارش خبرنگار ما در حوزه سلامت و بهداشت یکی از شرکت های ایرانی موفق و پیشرو در زمینه ارائه محصولاتی که با محیط زیست سازگار هستند  شرکت " انرژی پویآب پارس " می باشد که با اتکا به بیش از یک دهه تجارب خود توانسته در زمینه واردات و فروش انواع آبشیرین کن های خانگی موفقیت های چشمگیری را بدست آورد .

 

 

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی می باشد و مسئولیت محتوای آن بر عهده ما نیست و بر عهده سایتی است که در داخل متن رپرتاژ آگهی، لینک آن قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.