اهمیت تصفیه فاضلاب به منظور حل مشکل بحران کم آبی
مشخصات و قیمت انواع گوشی های موبایل به همراه امکان خرید آنلاین زیر قیمت بازار

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

اهمیت تصفیه فاضلاب به منظور حل مشکل بحران کم آبی
نویسنده : khashayars تاریخ : پنج شنبه 5 ارديبهشت 1398

اهمیت تصفیه فاضلاب به منظور حل مشکل بحران کم آبی

همه ما می‌دانیم که جهان و تمام موجودات زنده‌ برای ادامه حیات به آب وابسته هستند، به همین دلیل مشکلاتی که در کمبود یا نبود منابع آب ایجاد می‌شود بر کسی پوشیده نیست. کمبود آب به کمبود منابع آب شیرین گفته می‌شود. در واقع اگر میزان این منابع کمتر از میزان مورد تقاضا باشد، با کمبود آب مواجه خواهیم بود.

موضوع کمبود آب و انجام اقدامات مناسب در رابطه با این موضوع آن‌قدر اهمیت دارد که امروزه رقابت‌های اقتصادی شدیدی در ارتباط با مقدار و کیفیت آب در حال شکل‌گیری است و در چند سال آینده این رقابت‌ها بیشتر خواهد شد. البته نمی‌توان با چند شعار ساده این مشکل را حل کرد و تا دیر نشده باید دست به کار شد.

در حال حاضر حدود یک سوم از جمعیت جهان حداقل یک ماه از سال را در شرایط کمبود شدید آب به سر می‌برند. حدود نیم میلیون از مردم دنیا تمام سال با کمبود آب مواجه هستند و نیمی از بزرگترین شهرهای جهان کمبود آب را تجربه می‌کنند.

ایران ما با آب و هوایی گرم و خشک و منابع آبی نه‌چندان زیاد، یکی از کشورهایی است که با کمبود این نعمت بزرگ مواجه است. استفاده بی‌رویه از منابع آب در مصارف خانگی، کشاورزی و صنعتی دلیل اصلی کمبود آب است و کاهش شدید بارندگی‌ها و گرم شدن کره زمین هم به این مشکل بزرگ دامن می‌زند.

از سوی دیگر مدیریت نکردن فاضلاب‌های شهری و صنعتی، عدم تصفیه فاضلاب و رهاسازی آب‌های آلوده به محیط، نه‌تنها سبب آلودگی زیست محیطی می‌شود بلکه با ورود آلودگی‌ها به آب‌های تمیز، بیشتر به این منابع آسیب می‌زند. همچنین پساب‌های فاضلابی با نفوذ به منابع آبی زیرزمینی سبب آلودگی بیشتر آب می‌شوند.

تصفیه فاضلاب چطور می‌تواند مشکل آب را حل کند؟

ورود آب‌های آلوده به دریاها می‌تواند سبب مرگ بسیاری از جانوران آبزی شود. فراموش نکنیم که دنیای ما از دنیای موجودات آبزی، پرندگان، گیاهان و سایر موجودات جدا نیست. ما انسان‌ها از تمام این موجودات و گیاهان استفاده می‌کنیم، به همین دلیل خطر این آلودگی‌های پی‌درپی بیشتر از هر چیزی متوجه خود ما و نسل‌های پس از ماست. با این حال، با مدیریت درست در حوزه تصفیه فاضلاب می‌توان دوباره از منابع آبی برای مصارف مختلف استفاده کرد. با این کار، هم از کمبود آب جلوگیری به عمل می‌آید و هم می‌توان از آلودگی و آسیب بیشتر  به محیط زیست جلوگیری کرد.

حال که اهمیت تصفیه فاضلاب واضح و مشخص است، شاید این سوال برایتان مطرح شود که چه راهکارهایی برای استفاده بهینه از منابع آبی و مدیریت فاضلاب وجود دارد. یکی از بهترین شیوه‌ها برای مدیریت آب و فاضلاب، استفاده از روش‌های درست برای تصفیه آنها است.

در فرایند تصفیه آب و فاضلاب مواد آلاینده یا پساب‌ها از فاضلاب شهری خارج می‌شود. با روش احیای آب می‌توان آب را دوباره به چرخه آبی برگرداند یا برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار داد. بخش عمده این فاضلاب‌ها را فاضلاب منازل و مقدار کمی از آن را  فاضلاب صنعتی تشکیل می‌دهد. برای جداسازی این مواد آلوده و تصفیه فاضلاب فرایندهای فیزیکی، شیمیایی و زیستی انجام می‌شود تا در نهایت ایمنی لازم برای رهایی آب در محیط ایجاد شود. محصول جانبی این فرایند که زباله نیمه جامد یا دوغاب است لجن فاضلاب نامیده می‌شود. این لجن قبل از دفن و ورود به محیط مجددا باید تصفیه شود.

در دنیا شرکت‌ها و سازمان‌های مختلفی در زمینه تصفیه آب و تصفیه فاضلاب فعالیت دارند و برای بهبود شرایط آبی و زیست محیطی سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام می‌شود. شرکت‌هایی مانند وئولیا (Veolia Environnement) و سوئز (Suez Environnement ) در فرانسه و شرکت آی تی تی (ITT Corporation)  و نالکو (Nalco Company) در ایالات متحده از جمله این شرکت‌ها هستند که در حوزه مدیریت آبی و تصفیه فاضلاب فعالیت دارند.

پرتو کنترل هوشمند ؛ همگام با روند روزِ دنیا

شرکت فنی و مهندسی پرتو کنترل هوشمند از جمله شرکت‌های فعال و موفق در زمینه طراحی و اجرای  انواع سیستم‌های تصفیه آب و تصفیه فاضلاب در کشور عزیزمان ایران است که برای حل مشکل کم آبی در کشور گام‌های بزرگی برداشته است. این شرکت پیمانکاری با نزدیک به دو دهه تجربه با بسیاری از سازمان‌های آب و فاضلاب، پالایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و نظایر آنها همکاری داشته است و از سال ۱۳۹۰ با بسیاری از شرکت‌های بزرگ خارجی مانند کمپانی‌های EMEC ایتالیا، Hydro  امریکا، AIS استرالیا برای تأمین تجهیزات کنترل کیفی آب و فاضلاب و پکیج‌های تزریق کلر و دیگر مواد شیمیایی همکاری می‌کند.

شرکت بزرگ پرتو کنترل هوشمند با شعار «پاسخ‌گویی بهنگام، کیفیت خدمات و تجهیزات» از تجربیات کارشناسان کاردان و موفق در زمینه طراحی تجهیزات تصفیه فاضلاب، پکیج تصفیه آب و پکیج تصفیه فاضلاب بهره‌مند است.

از جمله فعالیت‌های شرکت پرتو کنترل هوشمند در زمینه تجهیزات تصفیه فاضلاب می‌توان به چربیگیر، آشغالگیر، دریچه کشویی (دریچه آب بند) و دانه‌گیر اشاره کرد.

شرکت پرتو کنترل هوشمند با توجه به نوع کار از روش‌های مختلفی در دستگاه‌های تصفیه آب استفاده می‌کند؛ برای مثال از فرایندهای فیزیکی شامل فیلتراسیون، ته‌نشینی و تقطیر یا از روندهای زیستی مانند کربن اکتیو (کربن فعال) و فیلترهای شنی و ماسه‌ای و همچنین از فرایندهای شیمیایی مثل کلرزنی و اوزون‌زنی استفاده می‌کند. از جمله دستگاه‌های تصفیه آب در شرکت پرتو کنترل هوشمند می‌توان به آب شیرین‌کن (RO)، سختیگیر، کلرزن گازی و فیلترشنی اشاره کرد.

این شرکت دارای پکیج‌های کاملی در رابطه با تصفیه فاضلاب در سازمان‌ها و مراکز مختلف مانند پکیج تصفیه فاضلاب شهری یا در کشتارگاه‌ها، پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستان‌ها و پکیج تصفیه فاضلاب برای کارگاه‌های قالی‌شویی و کاغذسازی است.

به یاد داشته باشیم که آب اکسیر زندگی است و باید به بهترین شیوه آن را مدیریت و نگهداری کرد. بیایید با مدیریت درست و استفاده از تجهیزات مناسب این اکسیر را برای خودمان و فرزندان‌مان حفظ کنیم.

https://www.partocontrol.com

https://en.wikipedia.org/wiki/Water_scarcity

https://en.wikipedia.org/wiki/Sewage_treatment

https://en.wikipedia.org/wiki/Wastewater_treatment

http://www.etcgroup.org/content/worlds-10-largest-water-companies



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.