چه نوع لوازم آرایشی بخرم؟
مشخصات و قیمت انواع گوشی های موبایل به همراه امکان خرید آنلاین زیر قیمت بازار

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

چه نوع لوازم آرایشی بخرم؟
نویسنده : khashayars تاریخ : شنبه 12 آبان 1397

چه نوع لوازم آرایشی بخرم؟

سلام، من «مینا» فارغ‌التحصیل رشته‌ی «گریم و ماسک» هستم اما قراره در این مقاله تجربه‌ی موفق خودم رُو در مورد خرید لوازم آرایشی اصل و خرید ریمل ، کرم ضد آفتاب و خرید رنگ مو مناسب که مورد مصرف عمومی خانم‌ها هست؛ با شما به اشتراک بذارم.

به عبارت دیگه می‌خواهیم بدونیم که چه نوع لوازم آرایشی رُو از چه نوع فروشگاه‌هایی اینترنتی یا فیزیکی بخریم تا هم مطمئن‌تر و هم مقرون‌به‌صرفه‌تر باشه.

به نظر من آگاهی کامل از معیارها و استانداردهای انتخاب لوازم آرایشی برای هر خانم متأهل یا مجردی یک ضرورت محسوب می‌شه؛ چون سالانه افراد زیادی در جهان به دلیل خرید لوازم آرایشی تقلبی و استفاده از اون‌ها دچار عوارض مختلف خطرناک و ازجمله عوارض حاد پوستی می‌شن.

 

معیارهای خرید فیزیکی لوازم آرایشی و بهداشتی

در مورد فروشگاه‌های فیزیکی، دارا بودن پروانه‌ی کسب و گواهی‌های معتبر و خوش‌نام بودن فروشگاه، دو معیار مهم برای خرید لوازم آرایشی از چنین فروشگاه‌هایی هست. بعدازاین که از دو مورد فوق مطمئن شدید باید موقع خرید لوازم آرایشی از فروشگاه‌های فیزیکی این موارد رُو هم در نظر داشته باشید:

 

  • یکی از راه‌های خوب برای کنترل کیفیت وسایل آرایشی و لوازم بهداشتی بررسی اصالت و درستی کدها و لیبل‌های محصول هست. اول، بهتره که مفهوم اعداد بارکدها رُو بدونیم.

یک بارکد از خط‌های عمودی و موازی تشکیل شده و در زیر اون عددهایی هست که از چپ به راست شامل: کشور سازنده، شرکت تولیدکننده؛ کد اختصاصی محصول و کد کنترل هست.

 

بارکد خوان لوازم آرایشی

 

یک نوع دیگه از بارکد هست که به اون QR می‌گن که از پیکسل‌هایی به شکل مربع و سیاه‌رنگ تشکیل شده که توسط ابزارها و نرم‌افزارهای گوشی همراه قابل خوندن هستند و این نوع بارکدها اطلاعات بیشتری از نوع اول بارکد رُو ارائه می‌دن.

نرم‌افزاری به نام اسکنر هم هست که با اینترنت کار می‌کنه و شما با نصب اون بر روی گوشی همراه خودتون می تونید بارکد محصول رُو اسکن کنید و بعد از چند ثانیه مشخصات کشور و کمپانی سارنده و سایر ویژگی‌های محصول رُو بر روی گوشی همراه خودتون ملاحظه کنید.

  • گاهی برخی از کپی‌های لیبل‌های بین‌المللی به‌قدری ماهرانه کپی می‌شن که تشخیص دادنش خیلی سخت هست به این نوع از کپی‌های ماهرانه High copy گفته می‌شه. به همین دلیل، یکی دیگه از لیبل‌های مهم که باید به اون اهمیت زیادی قائل بِشید؛ «لیبل طرح ملی کنترل اصالت» هست که شما می‌تونید از طریق این لیبل، محصول آرایشی موردنظرتون رُو استعلام کنید.

لیبل طرح ملی کنترل اصالت، نشون می‌ده که محصول خریداری‌شده توسط شما اصل هست و از مجرای قانونی وارد کشور شده به‌این‌ترتیب که می‌تونید کد QR رُو با گوشی همراه خودتون اسکن کنید و یا یک کد ۱۶ رقمی رُو که روی لیبل چاپ شده رُو با تلفن ثابت یا پیامک به سامانه‌ی وزارت بهداشت ارسال کنید و از اصل بودن محصولی که می‌خواهید بخرید مطمئن بِشید.

 

  • به بوی لوازم آرایشی توجه کنید. این معیار برای شناخت انواع لوازم آرایشی مرغوب کاربرد داره، لوازم آرایشی مرغوب، هیچ‌وقت بوی خیلی تند یا بوی بدی ندارند مگر این‌که تاریخ مصرفشون تموم شده باشه.
  • به بافت لوازم بهداشتی و آرایشی دقت کنید. البته این کار نیاز به کمی تجربه داره. به‌طورکلی، لوازم آرایشی مرغوب، بافت یکدست و مواد تشکیل‌دهنده‌ای دارند که اندازه‌ی ذراتشون برابر هست مگر در بعضی محصولات مثل رژ گونه یا سایه‌ها.
  • لوازم آرایشی مثل سایه‌ها، ریمل و خط چشم مرغوب هیچ‌وقت خودبه‌خود نمی‌ریزند یا پخش نمی‌شن و سایر مواد مرغوب آرایشی که روی پوست به کار می‌رن به‌سرعت نمی‌ماسند و حداقل تا پنج یا شش ساعت تغییر رنگ نمی‌دن.
  • بعضی خانم‌ها در فروشگاه‌ها برخی مواد آرایشی را روی پوست خودشون تست می‌کنند، باید گفت که این کار فقط محصولاتی رُو که خیلی مشخص تقلبی باشند رُو لو می‌ده ولی برای محصولاتی که کپی شدن جواب نمی‌ده، چون یک ماده‌ی آرایشی برای این‌که به‌درستی تست بشه باید ۲۴ ساعت روی پوست باقی بِمونه تا ببینید که آیا حساسیت می‌ده یا نه و تغییر رنگ یا حالت ماسیدگی داره یا نه. در ضمن گاهی برخی از مغازه‌دارها از ماده‌ی آرایشی اصلی برای تست به شما تعارف می‌کنن که این هم فایده‌ای نداره چون باید از همون ماده‌ی آرایشی که می‌خواهید بردارید عمل تست رُو انجام بدهید. در کل، می‌خوام به شما یادآوری کنم که عمل آزمایش مواد آرایشی یک عمل بهداشتی و درست محسوب نمی‌شه.

اصولاً از تست لوازم آرایشی فقط برای دیدن رنگ محصول می‌شه به‌درستی استفاده کرد نه برای تشخیص کیفیت و مرغوب بودنش.

  • به قیمت محصولات مختلف آرایشی در فروشگاهی که قصد خرید از اونجا رُو دارید دقت کنید به‌خصوص به قیمت محصولات آرایشی که متعلق به بِرندهای بزرگ هستند بیشتر دقت کنید. چنین محصولاتی نمی‌تونن ارزون باشن و اصولاً برای خودشون یک قیمت مصوب یا حداقل، یک سقف قیمتی دارند که هیچ فروشنده‌ای نمی‌تونه زیاد ارزون‌تر از اون قیمت عرضه‌شون کنه.

باید به تخفیف‌هایی که فروشگاه‌ها اعلام می‌کنن حساس و در موردشون محتاط باشید، یک امکان دیگه هم وجود داره و اون این هست که بعضی وقت‌ها برخی از فروشگاه‌ها به دلیل نزدیک شدن زمان انقضای تاریخ‌مصرف محصولاتشون تخفیف‌های بالا برای محصولات بِرند می‌زنن، اگر این‌طوری بود این کار تا حدی قابل‌قبول هست ولی در سایر شرایط به قیمت‌های خیلی ارزون‌تر از بازار شک کنید.

  • به رنگ بسته‌بندی، فونت و درشتی و ریزی و خوانا بودن و صحت املاییِ کلمه‌های چاپ شده بر روی محصول و به جنس بسته‌بندی دقت کنید. در همه‌ی این موارد می‌تونید آثار احتمالی تقلب رُو ببینید.
  • می‌توانید از صاحب فروشگاه بخواهید که در مقابل عنوان لوازم آرایشی که خریدید کلمه‌ی «اصل» رُو قید کُنه؛ هم‌چنین فاکتور رُو با مُهر فروشگاه مذکور دریافت کنید.

 

معیارهای خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

شما موقع خرید اینترنتی باید ابتدا فروشگاه موردنظر رُو از دو جنبه‌ی عمومی بررسی کنید:

  1. شرایط استاندارد عمومی فروشگاه اینترنتی و امکانات و ضمانت‌های تکمیلی: هر فروشگاه اینترنتی باید حتماً مجوزهای قانونی رُو برای فعالیت خودش داشته باشه مثلاً: نماد اعتماد الکترونیک- لوگوی وزارت ارشاد. در مرحله‌ی بعدی شما باید به ضمانت‌ها و خدمات و پشتیبانی‌های فروشگاه اینترنتی موردنظر توجه کنید که می‌تونه شامل این موارد باشه: درگاه پرداختِ امن- تضمین اصالت- تضمین قیمت- گارانتی- بازگشت وجه- عودت کالا و پرداخت در محل. در ضمن به وب‌سایت فروشگاه اینترنتی موردنظرتون دقت کنید و ببینید که آیا مطالبش در فواصل کوتاه، به‌روز می‌شه یا نه.

واقعی بودن عکس محصولات و نوع دسته‌بندی محصولات و کامل بودن مشخصات فنی محصولات رُو بررسی کنید و ببینید که نحوه‌ی پاسخگویی تلفنی، پیامکی و آنلاین فروشگاه اینترنتی در عمل چه قدر فعال هست. موقع تحویل گرفتن کالا هم بسته‌بندی پلمپ شده رُو با فاکتور دارای مهر فروشگاه از پیک دریافت کنید.

بعد از این‌که مطمئن شدید که فروشگاه موردنظرتون دارای شرایطی که توضیح دادم هست؛ می تونید نسبت به خرید اینترنتی لوازم بهداشتی و آرایشی اقدام کنید اما در خرید لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی به دلیل تنوع کالاها و بِرندهای موجود در بازار باید خیلی هوشیار باشید، به این منظور لازم هست که اطلاعات ضروری در مورد خرید انواع لوازم آرایشی مرغوب رُو کسب کنید که می‌تونه هم شما رُو از آسیب‌های جدی به زیبایی‌تون در امان نگه داره و هم باعث صرفه‌جویی مادی در خرید لوازم آرایشی بشه، لطفاً در ادامه با من همراه باشید.

 

نکته‌ی آخر هم این‌که، محصولات تیوبی آرایشی رُو به محصولات کاسه‌ای ترجیح بدهید چون محتویات محصولات کاسه‌ای، بیشتر در معرض هوا و آلودگی قرار می‌گیرن.

خُب، همون‌طور که در ابتدای حرف‌هام گفتم قصد من به اشتراک‌گذاری تجربه‌ی موفقم در مورد تهیه‌ی لوازم آرایشی مرغوب و مقرون‌به‌صرفه بود.

تمام مواردی که در مورد لوازم آرایشی مختلف گفتم از طریق خرید اینترنتی از فروشگاه شیک فام امکان‌پذیر هست. چه خرید     لوازم آرایشی و چه لوازم بهداشتی، چون فروشگاه اینترنتی شیک فام   shikfam.comبیشتر از ۱۰ سال هست که علاوه بر فروش  اینترنتی به‌عنوان یک فروشگاه فیزیکی هم فعالیت می‌کنه و تمامی مجوزها، نمادها و مدارک قانونی کسب‌وکارهای فیزیکی و اینترنتی از قبیل نماد ساماندهی، عضویت در انجمن کسب‌وکارهای اینترنتی، لوگوی وزارت ارشاد رُو دارا هست و سال‌هاست معتبرترین رسانه‌های ایران از اون، آگهی‌های مختلفی رُو درج می‌کنن

اما موردی که برای من خیلی مهم بود و امکان نداشت که از فروشگاه اینترنتی که فاقد این موارد باشه خرید کنم؛ خدمات، امکانات و ضمانت‌های کاملِ فروشگاه شیک فام، شامل درگاه پرداختِ امنِ بانک ملت، تضمین اصالت، تضمین قیمت، گارانتی، بازگشت وجه، عودت کالا و پرداخت در محل هست که همگی واقعی هستند و به‌هیچ‌وجه جنبه‌ی تبلیغاتی ندارند.

 

قیمت اکثر محصولات فروشگاه شیک فام (با اصالت کامل) کمی هم از قیمت مشهورترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران ارزون‌تر هست که دلیلش به بازار رقابتی لوازم آرایشی برمی‌گرده.

وب‌سایت شیک فام به‌روز و پشتیبانی تلفنی، پیامکی و آنلاین اون در پاسخ به من خیلی سریع بود و من،‌ هم از کیفیت محصول، هم از قیمت و نحوه‌ی برخوردشون تا اینجا راضی هستم.

امیدوارم شما هم تجربه‌ی خریدی عالی از فروشگاه اینترنتی شیک فام  داشته باشید.

راز زیبایی توshikfam.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.