بلیط هواپیما را از کدام سایت میتوان ارزان خرید؟
مشخصات و قیمت انواع گوشی های موبایل به همراه امکان خرید آنلاین زیر قیمت بازار

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

بلیط هواپیما را از کدام سایت میتوان ارزان خرید؟
نویسنده : khashayars تاریخ : شنبه 23 تير 1397

بلیط هواپیما را از کدام سایت میتوان ارزان خرید؟

شرکت هواپیمایی راه سبز به عنوان یکی از قدیمیترین شرکتهای مسافرتی با افتتاح دفتر در شهر سان فرانسیسکو در سال 1975 (1353 شمسی) به نام تراول سرویس و یا قالیچه پرنده کار خود را شروع نمود و پس از سه سال شعبه های دیگر این آژانس به نامهای Fly to iran و MLLRVN در شهرهای لس آنجلس و نیویورک افتتاح گردید.

در طی سالهای متوالی و با پشتیبانی مسافران عزیز خود موفق گردیده همواره به عنوان مجموعه ای قابل اطمینان در بین هموطنان عزیز خارج و داخل کشور قرار گیرد.

شرکت هواپیمایی راه سبز با بهره گیری از کادری مجرب اقدام به فروش بلیط هواپیما با نرخ کاملا رقابتی نموده است. همچنین با استفاده از پتانسیل و روابط خارجی در راستای صدور ویزای تضمینی کانادا گام بلندی برداشته است.

دفتر راه سبز در تهران با شماره مجوز 962/126/420 از سازمان هواپیمایی کشوری و مجوز شماره 33214414 از سازمان میراث فرهنگی در سال 1383 در تهران افتتاح گردید و پس از اندکی به یکی از بزرگترین شرکتهای هواپیمایی ایران نائل آمد .امروز آژانس مسافرتی و جهانگردی راه سبز پرفروشترین آژانس هواپیمایی ایران در قسمت بلیطهای خارجی INTERNATIONAL است.

سیستم پیشرفته ی فروش آنلاین یلیط به شما این امکان را میدهد تا در هر لحظه و هر مکان بلیط ارزان هواپیما تهیه کنید



چگونه طراحی سایت را به یک شرکت با سابقه بسپاریم؟
نویسنده : khashayars تاریخ : شنبه 23 تير 1397

چگونه طراحی سایت را به یک شرکت با سابقه بسپاریم؟

طراحی سایت صفحات وب امروزه یکی از کارامد ترین ابزار تبلیغات و فروش کالاها و خدمات به شمار می رود و شرکت های کوچک و بزرگ و افراد و کارتل های قدرتمند در تلاش هستند تا با طراحی سایت در زمینه کاری خود بتوانند سهم بیشتری را از بازار کسب کنند. زمان تبلیغات کاغذی و سمعی به پایان رسیده است و در عصر حاضر اینترنت و فضای مجازی بیشترین نقش را در تبلیغات و معرفی کالاها و خدمات بر عهده گرفته است. امکانات بسیار زیادی که می تواند در طراحی وب سایت استفاده کرد باعث شده است تا هر روز بر استفبال از این پدیده نو ظهور افزوده شود و افراد و کسب و کارهای بیشتری به دنبال طراحی سایت باشند. با این مقدمه و پیش زمینه ای که شما عزیزان دارید، اهمیت طراحی سایت نمود بیشتری می یابد. اما با وجود این باید دقت کرد که هر طراحی سایتی نمی تواند موفق باشد و شما را به اهداف خود برساند. برای طراحی سایت باید مؤلفه های زیادی را در نظر گرفت که مهمترین آن سپردن کار فنی و طراحی به افراد و شرکت های خبره و با سابقه می باشد. شرکت هایی نظیر مرصاد وب که با سالیان مدید تلاش و فعالیت در عرصه طراحی وب سایت با بیش از 14 سال سابقه یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شرکت ها در زمینه طراحی وب در ایران به شمار می آید.

همانگونه که اشاره کردیم در زمینه طراحی سایت باید از کارشناسان با تجربه استفاده کرد و نیز برای اینکه بتوان در بازار رقابتی امروز حرفی برای گفتن داشت بهتر است سایر مؤلفه های طراحی سایت را نیز رعایت نمود. مؤلفه هایی از قبیل سئو و بهینه سازی سایت و تولید محتوای با کیفیت و کاربر پسند از دیگر مواردی است که با رعایت آنها می توان به اهداف از پیش تعیین شده و حتی فرا تر از آن دست یازید. شرکت  طراحی سایت مرصاد وب با استفاده از با سابقه ترین کادر و فارغ التحصیلان برتر دانشگاههای معتبر کشور همواره در جهت آموزش و پیشرفت علم طراحی سایت در ایران پیشتاز بوده است و اکنون این آمادگی را دارد که با طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی و دیگر خدمات طراحی سایت در این شرکت شما عزیزان را در فضای پر قدرت اینترنت یاری نماید .

تهیه شده در واحد تحقیقات و توسعه مرصاد وب

https://stormwebsite.com



مقاله علمی در مورد در مورد خاک گربه
نویسنده : khashayars تاریخ : شنبه 23 تير 1397

مقاله علمی در مورد در مورد خاک گربه

 

خاک گربه

برای افرادی که سابقه نگهداری از گربه داشته اند اتفاق افتاده که گربه در زمان دفع اطراف ظرف خاک را کثیف کرده،یا تمایلی به استفاده از ظرف خاک نداشته و جای دیگری را برای دستشوئی انتخاب کرده باشد یا مشکلات دیگر!نکات ظریفی برای انتخاب ظرف خاک مناسب گربه و نحوه آماده کردن آن وجود دارد که فراموش کردن هر کدام از آنها منجر به بروز مشکلات این چنینی میشود.

Cat Litter

مهمترین نکته،انتخاب ظرف خاک و خاک مناسب گربه ست،ظرف خاک برای بچه گربه ها نباید آنقدر بزرگ باشد که داخل شدن به آن برایشان دشوار باشد و نباید آنقدر برای گربه های بالغ کوچک باشد که امکان چرخش در آن و پوشاندن مدفوع با خاک برایشان امکان پذیر نباشد.خاک باید از نوع مرغوب بوده یا اگر از خاک با کیفیت پائینتری استفاده میشود در مدت زمان کمتری تعویض شود.Cat Litter

گربه ها به ظرف خاک کثیف و بدبو حساس هستند و گاه به هیچ وجه حاضر به استفاده از آن نیستند بنابراین تعویض خاک در مدت زمان مناسب(قبل از بدبو و مرطوب شدن بیش از حد) اهمیت ویژه ای دارد،ضمن اینکه ظرف خاک هم باید بصورت هفتگی شسته شود.

اگر بیش از یک گربه در منزل نگهداری می کنید بهتر ست برای پیشگیری از بروز مشکلات ذکر شده به تعداد گربه ها ظرف خاک تهیه کنید،گربه ها نسبت به بوی ادرار سایر گربه ها حساس هستند و در برخی مواقع از دفع در مکانی که گربه دیگری قبلا در آن دفع انجام داده خودداری می کنند. (برای افرادی که چند گربه دارند استفاده از ظرف خاکهای اتوماتیک که به صورت خودکار پس از هر بار استفاده،اقدام به تمیز کردن خاک و زدودن بو می کنند توصیه میشود)

خاک گربه میونا بهترین در ایران

اگر گربه بالغی را به تازگی به خانه آورده اید به احتمال زیاد مشکلی برای آموزش او نخواهید داشت و او به راحتی مکان ظرف خاک گربه را در خانه پیدا میکند،اما اگر بچه گربه دارید رعایت برخی از نکات به شما کمک خواهد کرد.

با ورود بچه گربه به خانه،او را به محل ظرف خاک برده و مدتی در آنجا نگه دارید تا فضای اطراف را به خاطر بسپارد،گاها بازیگوشی بچه گربه ها مانع تلاش آنها (با استفاده از حس بویائی) برای یافتن خاک گربه می گردد.

احتمالا در روزهای نخست برای استفاده از ظرف خاک مشکل دارد و اطراف آنرا کثیف خواهد کرد،در این زمان با صدای بلند او را به سمت ظرف خاک برده و داخل ظرف قرار دهید،توجه داشته باشید صدای بلند شما فقط برای جلب توجه او باشد و در او ایجاد اضطراب نکند.چند باری که در زمان دفع او را کنترل کرده و زمانهائی که خارج از ظرف در حال دفع بود او را به داخل ظرف هدایت کنید بخوبی خواهد آموخت که چگونه از ظرف خاک استفاده کند.

خاک بهداشتی گربه Cat Litter

برای بچه گربه های بازیگوش که هیچ زحمتی برای پیدا کردن ظرف خاک نمی کشند مدت زمان کوتاهی از روز که احتمال میرود اجابت مزاج دارد او را در اتاقی به همراه ظرف خاک تنها بگذارید،گربه ها حیوانات منظمی هستند و بخوبی از روتین ها پیروی می کنند ، فراموش نکنید کلیه اسباب بازی هائی که باعث بازیگوشی ش میشود را قبلا از اتاق خارج کرده باشید،محبوس کرن گربه نباید طولانی مدت باشد چون امکان نتیجه عکس در اثر لجبازی گربه وجود دارد.

تمیز کردن روزانه خاک را فراموش نکنید،هرچند ایده آل ست که پس از هر بار استفاده پاکسازی صورت گیرد،حتما از دستکش و بیلچه برای تمیز کردن ظرف خاک استفاده کنید و از تماس مستقیم با دست خودداری کنید.

برخی از گربه ها نسبت به سر و صدای اطراف بسیار حساس هستند که برای این دسته از گربه ها ظرف خاک را حتما در مکانی خلوت و بدون رفت و آمد اعضای خانواده قرار دهید.

 

آفلاتوکسین Aflatoxin

اثر آفلاتوکسین B1 بر رشد سلول‌های اپی تلیال بافت پستانی گاو و سیستم تولیدمثلی

تهیه و تنظیم: واحد تحقیق و توسعه گروه ویوان

چکیده

آفلاتوکسین ها ترکیبات سمی هستند که به‌وسیله قارچ‌هایی همچون آسپرژیلوس فلاووس و آسپرژیلوس پارازیتیکوس به‌عنوان متابولیت های ثانویه در حین رشدشان بر روی مواد خوراکی تولید می‌شوند.

این ترکیبات به‌عنوان ترکیبات سرطان‌زا، جهش‌زا و تضعیف‌کننده سیستم ایمنی در انسان و دام شناخته می‌شوند.

مرکز بین‌المللی تحقیقات سرطان (IARC) از بین ۱۸ نوع آفلاتوکسین شناخته‌شده انواع، B1، B2، G1 و G2 را در گروه A ترکیبات سرطان‌زا در نظر گرفته است. در بین آفلاتوکسین ها بیشترین سمیّت و اثر سرطان‌زایی در آفلاتوکسین نوع B1 گزارش‌شده است.

آفلاتوکسین ها می‌توانند منجر به قطعه‌قطعه شدن DNA و ایجاد جهش ژنتیکی و ناهنجاری‌های کروموزومی شوند. AFB1 می‌تواند موجب نکروزه شدن سلول و مرگ سلولی شود. در سلول‌های بافت اپی تلیال پستانی که در معرض سم AFB1 بودند سمیّت سلولی مشاهده شد به‌طوری‌که میزان آن وابسته به غلظت AFB1 بود و بیشترین سمیّت سلولی در سلول‌هایی مشاهده شد که حاوی ۳۵ میکرولیتر AFB1 بودند.

افزایش سطح آفلاتوکسین B1 منجر به افزایش نکروزه شدن و کاهش قابلیت زنده مانی سلول‌های بافت اپی تلیال پستانی در گاوها می‌شود.

آفلاتوکسین ها در برابر گرما و نور مقاوم هستند. پس از ورود سم آفلاتوکسین به بدن، اثرات زیان‌بار آن‌ بر ارگان‌های متفاوتی همچون غدد جنسی آغاز می‌شود. اثرات سرطان‌زای سموم گروه آفلاتوکسین ها برای دهه‌های متمادی بیان‌شده است اما اثرات ضد باروری و تولیدمثلی آن‌ها هنوز تحت آزمایش و بررسی است.

دو نوع فولیکول بر روی تخمدان‌ها نمایان می‌شود: ۱- فولیکول‌های خاموش (یا رشد نکرده که حدود ۹۰ تا ۹۵ % از فولیکول‌های تخمدانی را شامل می‌شود ) و ۲- فولیکول‌های در حال رشد.

همه فولیکول ها قبل از تولد وارد مرحله اولیه تقسیم میوز می‌شوند و با افزایش سن تعداد این فولیکول‌ها کاهش‌یافته به‌طوری‌که در پایان دوران باروری تعداد محدودی از آن‌ها باقی می‌ماند.

فولیکول‌های در حال رشد شامل:

فولیکول‌های اولیه (PrFs)، فولیکول‌های ثانویه (SFs) و فولیکول‌های بالغ (MFs) می‌باشند.

اثر سمیت آفلاتوکسین ها فقط بر سیستم تولیدمثلی جنس ماده نمی‌باشد بلکه می‌توانند منجر به مواردی همچون کاهش تحرک اسپرم‌ها، افزایش ناهنجاری‌ها و کاهش قدرت باروری در جنس نر نیز اشاره کرد.

به‌طورکلی AFB1 برای تمام فولیکول‌های تخمدانی سمی بوده و منجر به تأثیرات آتروژنیک و تحلیل فولیکول ها و کاهش باروری می‌شود. همچنین افزایش ورود آفلاتوکسین ها به بدن منجر به افزایش تخریب سیستم فولیکولی می‌شود.

در اثر فرایند تحلیل فولیکولی ایجادشده به‌وسیله AFB1 مخزن فولیکولی تخمدان کاهش می‌یابد. بعلاوه AFB1 به‌طور معنی‌داری منجر به کاهش جمعیت فولیکول‌های خاموش و یا در حال رشد شده و این شرایط می‌تواند باعث ناباروری و نازایی شود.

مقدمه

آفلاتوکسین ها ترکیبات سمی هستند که به‌وسیله قارچ‌هایی همچون آسپرژیلوس فلاووس و آسپرژیلوس پارازیتیکوس به‌عنوان متابولیت های ثانویه در حین رشدشان بر روی مواد خوراکی تولید می‌شوند (۵).

این ترکیبات به‌عنوان ترکیبات سرطان‌زا، جهش‌زا و تضعیف‌کننده سیستم ایمنی در انسان و دام شناخته می‌شوند (۶، ۷، ۱۰ و۱۱).

مرکز بین‌المللی تحقیقات سرطان (IARC) از بین ۱۸ نوع آفلاتوکسین شناخته‌شده انواع، B1، B2، G1 و G2 را در گروه A ترکیبات سرطان‌زا قرار داده است. در بین آفلاتوکسین ها بیشترین سمیّت و سرطان‌زایی در آفلاتوکسین نوع B1 گزارش‌شده است(AFB1). آفلاتوکسین های B2، G1 و G2 فقط در حضور نوع B1 مشاهده می شوند و معمولاً در شرایط عدم وجود آفلاتوکسین B1 گزارشی از وجود دیگر انواع آفلاتوکسین ثبت نگردیده است. در شکل ۱ نمای شماتیکی ساختار شیمیایی آفلاتوکسین B1 ترسیم‌شده است (۱۳).

 

آفلاتوکسین M1، فرم ۴هیدروکسیله ترکیب آفلاتوکسین  B1 می‌باشد که با دامنه ضریب انتقال ۳/۰ تا ۳/۶% غلظت آفلاتوکسین B1  موجود در خوراک، در شیر گاو و دیگر نشخوارکنندگان ترشح می شود.

نکته قابل‌توجه آن است که این ترکیبات به‌وسیله فرایند پاستوریزه شدن حذف نمی‌شوند (۱ و ۱۴).

بیان‌شده است که اثر سمیّت و سرطان‌زایی AFM1 کمتر از AFB1 است اما به دلیل آنکه محصولات لبنی به‌عنوان سالم‌ترین مواد مغذی و همچنین پرمصرف‌ترین ترکیبات خوراکی هستند لذا باید عاری از هرگونه ترکیبات سمی همچون AFM1 باشند. از طرف دیگر به دلیل آنکه سمیّت AFB1 بسیار بالاست می‌تواند بر رشد سلول‌های اپی تلیال بافت پستانی اثرات جانبی داشته و منجر به کاهش تولید شیر شود (۵).

آفلاتوکسین ها می‌توانند منجر به قطعه‌قطعه شدن ملکول DNA و سبب جهش ژنتیکی و ناهنجاری‌های کروموزومی  ‌شوند.

آفلاتوکسین B1 موجب نکروزه شدن سلول و مرگ سلولی شود. به نظر می‌رسد با افزایش سطح آفلاتوکسین ها موتاسیون سلولی و همچنین نرخ نکروزه شدن افزایش می‌یابد (۲).

ازآنجایی‌که ارزیابی‌های سم‌شناسی بر روی حیوانات هزینه بر بوده، سطح دقت آن­ها بسیار متغییر بوده و مسائل اخلاقی در آن دخیل است، لذا آزمایشات کشت سلولی به‌عنوان جایگزینی برای آزمایشات درون­تنی شناخته ‌شده است.

بافت سلولی تک لایه‌ای نمی‌تواند شرایط کشت بافت را در آزمایشات برون تنی فراهم کند اما شرایط کشت سه‌بعدی تقریباً به لحاظ شرایط بیوشیمیایی و بیومکانیکی مشابه شرایط بافت­های بدن می‌باشد. بنابراین آزمون سم‌شناسی بر پایه‌ی شرایط سه‌بعدی محدودیت‌های کار با حیوانات و یا کشت سلولی تک لایه‌ای را حذف می‌کند و اطلاعات بیشتری را در رابطه با اثرات سموم در درازمدت بر بافت‌ها به دست می‌دهد (۲ و ۱۵).

در ادامه به بررسی میزان سمیّت AFB1 بر سلول‌های اپی تلیال بافت پستانی در دو نوع کشت بافت تک لایه‌ای و سه‌بعدی پرداخته می­شود.

بنتونیت دام

واحد تحقیق و توسعه گروه ویوان

واژه بنتونیت دام برگرفته از نام کوههای بنتون در ایالت وایومینگ جنوب ایالات متحده آمریکا است و محلی است که این ماده برای نخستین بار از آنجا استخراج شد.

این نام برای اولین بار توسط نایت در ۱۸۹۸ به کار برده شد.

بنتونیت ­ها رس­هایی هستند که ترکیب عمده و غالب آنها کانی­های گروه اسمکتیت است.

مینرالهای اسمکتیت دو دسته دی­اکتا هیدرال و تری­اکتاهیدرال هستند.

دسته دی­اکتاهیدرال شامل مونت موریلونیت، بیدلیت و نانترونیت است و دسته تری اکتاهیدرال هکتوریت و ساپونیت می­باشد.

مهمترین جزء که ویژگیهای بنتونیت دام را تعیین میکند، میزان مونت­موریلونیت است.

نام مونت­موریلونیت برگفته از نام رسوبات مونت­موریلون در جنوب فرانسه است.

از مهمترین خواص مونت­موریلونیت می­توان از خاصیت تبادل کاتیونی، خاصیت شکل­پذیری، انقباض و انبساط و رنگ­پذیری آن نام برد. میزان هر یک از این خواص به درصد و ماهیت عناصر موجود در آن بستگی دارد. برای مثال میزان شکل پذیری نوع سدیمی از نوع کلسیم دار مونت موریلونیت بیشتر است.

فرمول کلی دسته دی اکتاهیدرال به صورت زیر است:

در این فرمول R کاتیون بین لایه­ای و mH2O تعداد مولکولهای آب بین لایه­ای است.

در موقعیت تتراهیدرال Al به جای Si و در موقعیت اکتاهیدرال به مقدار جزیی توسط ۳+Fe و گاها توسط Fe2+ و Mg2+  جاشین می­شود.

 اندازه بلور و شکل و بار ذرات الکتریکی از جمله مواردی هستند که موجب خواص و کاربری­های متفاوت مونت­موریلونیت میشوند.

هر بلور مونت­موریلونیت در مجموع دارای بار منفی است بنا بر این می­تواند کاتیون­های دارای بار مثبت نظیر سدیم و کلسیم را جذب کند کاتیونهای سطح بنتونیت دام به سهولت قابل جانشینی با کاتیونهای دیگر است که به این خاصیت ظرفیت جانشینی کاتیونی می­گویند. هم چنین به دلیل این بار منفی وقتی که مونت­موریلونیت در آب قرار می­گیرد نیروی الکتروستاتیک بین مولکولهای مونت­موریلونیت و آب باعث می­شود به حالت معلق در آمده و ویژگی کلوئیدی از خود نشان می­دهد.

 این مواد ساختار سه لایه دارند که متشکل از دولایه تترا هیدرال و یک لایه اکتاهیدرال است.

بنتونیت دام ساختار سه لایه دارد و میتواند جذب بین لایه­ای در صفحات خود داشته باشد. در مونت موریلونیت بخشهای تتراهیدرال شامل SiO4 است که لایه اکتاهیدرال را در بر گرفته است.

همانطور که اشاره شد لایه اکتاهیدرال ترکیب عمومی M(O5,OH) دارد که عنصر M عمدتا آلومینیوم و منیزیم است اما گاها آهن نیز در این ساختار جا میگیرد.

این ترکیبات بار منفی دارند که توسط کاتیونهای قابل تبادلی که در فضای بین لایه­ای قرار میگیرند تا حدودی جبران و خنثی میشود. این مقدار بار الکتریکی کمتر از آن است که بتواند پیوند محکم دایمی با کاتیونها برقرار کند و بنا براین این کاتیونها به سادگی قابل تبادل می­باشند.

این کاتیونهای تبادلی ویژگی­های بنتونیت دام را رقم می­زند. بسته به ماهیت پیدایش بنتونیت، علاوه بر مونت موریلونیت دارای مواد معدنی فرعی مانند کوارتز، فلدسپار، کلسیت و جیپسوم نیز هستند.

حضور این مینرالها در ساختار بنتونیت ارزش صنعتی آن را بسته به کابرد آن تحت تاثیر قرار میدهد.  بنتونیتها ویژگیهای کلوئیدی قوی دارند و با جذب آب افزایش حجم قابل توجهی دارند. ویژگیهای خاص بنتونیت از قبیل هیدراسیون، تورم، جذب آب، ویسکوزیته و تیکسوتروپی، آن را تبدیل به یک ماده ارزشمند کرده است.

فرم سدیمی بنتونیت میتواند به جذب آب افزایش حجمی معادل ۱۲ تا ۱۵ برابر حجم اولیه خود داشته باشند و وزن آنها هم با جذب آب به بیش از ۵ برابر وزن خشک اولیه میرسد. بنتونیت هنگام استخراج به شکل جامد است و محتوای رطوبت آن نزدیک به ۳۰ درصد است. در صورت لزوم در حین استخراج شکسته شده و برای فعال شدنش به آن خاکستر سود اضافه می­شود.

عموما فرم سدیمی بنتونیت را به اختصار بنتونیت و فرم کلسیمی را فولرز ارت میخوانند.

اهمیت اقتصادی و تجاری بنتونیت بیش از آنکه به خواص و ترکیب شیمیایی آن وابسته باشد به ویژگیهای فیزیکوشیمیایی آن مرتبط است. شکل پذیری، نرمی و لینت و  از ویژگیهای بنتونیت است. از لازمه­های عرضه بنتونیت به بازار فرآوری و اعمال فرآیند بر روی آن است.

بنتونیتها بسته به وفور عناصر سدیم و کلسیم به سه دسته بنتونیت سدیمی، بنتونیت کلسیمی، و بنتونیت سدیمی-کلسیمی نامیده میشوند. اما بنتونیتهای صنعتی عمدتا از دو دسته بنتونیت هستند: نوع تورم­پذیر یا سدیمی و نوع غیرتورمی یا کلسیمی کهو به مقدار کمتری از سایر اسمکتیت ها در آن ها یافت می­شود.

فضای پایه اسمکتیتهای بدون آب ۱ نانومتر است. بنتونیتهای کلسیمی و سدیمی هواخشک به ترتیب یک و دولایه آب در فضای بین لایه­ها دارند و فضای پایه آنها به ترتیب به ۲۶/۱ و ۵۴/۱ نانومتر می­رسد.

حالت فیزیکی بنتونیت بسته به محتوای آب فرق میکند، و از یک ماده خشک بدون آب تا سوسپانسون متغیر است. تغییر حالت بنتونیت با جذب آب از فرم خشک به فرم ژل را تورم میگویند.

با توجه به میزان افزایش فضا در اثر تورم، دو مکانیسم برای تورم پیشنهاد میشود: مکانیسم تورم کریستالی، اولیه یا میکروسکوپیک و مکانیسم تورم اسموتیک یا ماکروسکوپیک.

میزان تورم بنتونیت بستگی به مینرالوژی آن، اندازه، والانس (ظرفیت)، الکترونگاتیوی و انرژی هیدراسیون کاتیونهای قابل تبادل دارد.

ساختار متخلخل بنتونیت

شکل منافذ بنتونیت متفاوت است و میتواند به شکل استوانه­ای، گوه­ای و  باشد.

منافذ با قطر کمتر از ۲ نانومتر میکروپور، منافذ با قطر بین ۲ تا ۵۰ نانومتر مزوپور و منافذ با قطر بیشتر از ۵۰ نانومتر ماکروپور نامیده میشوند.

مطالعات نشان داده است که اغلب منافذ بنتونیتها مزوپور و میکروپور هستند.

فرآیندهایی که عموما روی بنتونیت انجام میشود عبارتند از : فرآیندهای فعال سازی اسیدی و تیمارهای حرارتی.

بنتونیتها ندرتا به صورت مونومینراله یافت میشوند و اغلب ممکن است حاوی مینرالهای رسی و غیر رسی باشند.

مینرالهای غیر رسی در پراش پرتو ایکس پیک تیزتری نسبت به اسمکتیت­های و سایر مینرالهای رسی ایجاد میکنند که معیار تشخیصی مهمی برای شناسایی ماهیت بنتونیت است. اغلب مینرالهای غیر رسی موجود در ترکیب بنتونیت پلی مورفهای سیلیکا مانند کوارتز و سیلیکاس، فلدسپار، زئولیت، کربناتها، سولفیتها، سولفیدها و سولفاتها، اکسیدها و هیدروکسیدها هستند.

جذب مولکولهای غیرقطبی :

اسمکتیتها و سایر مینرالهای رسی  مولکولهای غیرقطبی نظیر نیتروژن، آرگون، اتان را در دماهای بالا جذب نمی­کنند.

این مولکولها میتوانند  در دمای گدازش آنها به صورت سطحی جذب شوند اما نمیتوانند با فضای بین لایه­ها نفوذ کنند. بنابراین حجم و سطح اشغال شده توسط مولکولهای قطبی کمتر از مقادیر نظری شده است.

جذب مولکولهای غیرقطبی :

مولکولهای آب که در حالت هواخشک به طور طبیعی در فضای بین لایه­ای وجود دارند می­توانند با مولکولهای مختلف قطبی مانند الکلهای کوتاه زنجیر، گلیسرول، کربوهیدراتها، اتیلن گلایکول، ۲-اتوکسی اتانول، آمینهای الیفاتیک و آروماتیک و رنگهای آلی جایگزین شوند.

رس­های پایه :

کاتیونهای بین لایه­ای میتوانند با تمام کاتیونهای آلی و معدنی جایگزین شوند. اسمکتیت سدیم و اسمکتیت هیدروژن به ترتیب با فعال­سازی توسط سود و اسید تولید میشوند.

رسهای پیلارد با وارد کردن موادی مثل کاتیونهای فلزی چند هسته­ای در بین لایه ها پس از جایگزینی کاتیونهای قابل تبادل مثل سدیم تولید میشوند. اسمکتیت هیدروژنی و رسهای پایه نسبت به فرم طبیعی خود تخلخل بیشتری دارند.

با توجه به کاربرد و مصرف نهایی بنتونیت، عملیات فرآوری و غربال کردن آن برای رسیدن به اندازه و ویژگیهای لازم انجام میشود.

برای برخی از مصارف خاص ناخالصی ها و کلوخه­های مواد معدنی حذف میشود و برای تولید بنتونیت فعال شده­ی اسیدی (خاک سفیدکننده) با اسید و برای تولید ارگانو بنتونیت با مواد آلی تیمار می­شود.

فرم اصلاح شده مونت موریلونیتهای طبیعی( فرم تک یونی، با کاتیونهای آلی و معدنی)، بنتونیتها، کاربردهای فنی متعددی پیدا کرده است.

کاربردهای آن امروزه شناخته شده است.

اگرچه امروزه آنها در تغذیه استفاده می­شوند، بدون اغراق می­توان آن را ماده هزاره­ی جدید نامید. ظرفیت بالای مینرال­های اسمکتیت نه تنها موجب کاربرد وسیع آنها در صنعت شده است بلکه به عنوان یک جاذب برای عناصر سنگین و باکتریها و عمال جاذب توکسینها و مواد ضد تغذیه­ای نیز کاربرد دارد. در تغذیه دام بنتونیت­ها به عنوان محافظ کبد و جاذب سموم خصوصا آفلاتوکسین کاربرد که به طور سریع به سموم متصل شده و مانع جذب آنها از لوله گوارشی می­شود. به این ترتیب اثرات نامطلوب آفلاتوکسینها بر کبد کاهش می­یابد.

بنتونیت در تغذیه طیور

در آزمایشی برای ارزیابی قدرت جذب جاذبهای مختلف، بنتونیت بهترین نتیجه را نشان داده است.

همچنین کائولین به تنهایی در جذب سموم و بهبود عملکرد نسبت به بنتونیت چندان موثر نبود. بر خلاف کائولین که ساختار تک لایه و فقط توان جذب سطحی دارد، زئولیتها آلومینوسیلیکاتهای هیدراته کریستاله هستند که هم به طور طبیعی یافت می­شوند و هم به صورت سنتتیک تولید می­شوند و ویژگیهای تبادل یونی دارند.

در میان تعداد زیاد زئولیتهای طبیعی، کلینوپتیلولیت بیشتر شناخته شده است.زئولیتها، کائولین و بنتونیت به عنوان جاذب خوراک دام و طیور استفاده می­شوند.

مهمترین کاربردهای بنتونیت

ریخته گری و ذوب فلزات :

در صنعت ذوب فلزات بنتونیت به عنوان یک ماده چسبنده در آماده سازی قالب های شن و ماسه برای تولید آهن، فولاد و ریخته گری غیر آهنی استفاده می شود.

خواص منحصر به فرد بنتونیت به همراه پایداری دمایی آن را برای استفاده در این صنایع و تولید محصول اب کیفیت بالا مناسب کرده است.

بستر گربه :

به دلیل جذب بالای آب، بنتونیت میتواند به عنوان بستر برای گربه و سایر حیوانات خانگی استفاده شود.

عمران و معماری :

در مهندسی عمران بنتونیت به طور سنتی به عنوان یک عامل لوبریکانت در دیوارهای دیافراگمی و پایه به کار میرود. بنتونیت دام به دلیل ویسکوزیته و پلاستیسیته خاص خود در تولید سیمان پرتلند، به کار میرود.

خالص سازی سنگ آهن و تولید پلت آهن :

با استفاده از بنتونیت  دام برای تبدیل سنگ آهن به پلتهای کروی برای تغذیه کوره­های تولید آهن خام، مناسب است.

محیط زیست :

ویژگیهای جذبی بنتونیت آن را برای استفاده در تصفیه پساب مناسب کرده است. همچنین در سایتهای دفن زباله برای جلوگیری از نشت پساب به آبهای زیرزمینی میتوان از ویژگیهای خاص بنتونیت بهره جست. بنتوننیت یک لایه محافظ فعال در تولید رسهای ژئوسنتتیک است.

حفاری :

برای گل حفاری در حفر چاه های آب و چاه های عمیق نفتی به عنوان لوبریکانت استفاده میشود.

تصفیه و خالص سازی :

ویژگیهای جذبی خاص بنتونیت دام آن را برای استفاده در صنعت تصفیه و حذف ناخالصی از مواد خوراکی به ویژه روغن و نوشیدنیها کاربرد دارد.

کشاورزی :

در صنعت خوراک دام بنتونیت دام به عنوان جاذب سموم قارچی و پلت بایندر استفاده میشود.در باروری خاک به عنوان یک تبادلگر یون برای بهبود ویژگیها خاک استفاده میشود. همچنین بنتونیت دام به عنوان یک حامل برای استفاده از آفت­کشها و علف کشها استفاده میشود.

داروسازی و صنایع بهداشتی :

در صنعت تولید دارو بنتونیت دام به عنوان پرکننده و فیلر  استفاده میشود. در تولید کرم های محافظ، مواد ضد سوزش برای التیام اگزماف تولید لوسیون کالامین  و . کاربرد دارد. تقریبا تمام محصولات مراقبت شخصی و کرمها حاوی بنتونیت هستند. به عنوان پادزهر در مسمومست با عناصر سنگین کاربرد دارد.

شوینده­ها :

تولید شوینده های مختلف از قبیل صابون، مایع های شست و شو دست، بر استفاده از بنتونیت تکیه دارند.

رنگ سازی :

در صنعت رنگ سازی بنتونیت به دلیل ویژگیهای تیکسوتروپیک، به عنوان عامل رقیق کننده و جلا دهنده استفاده میشود.

کاغذسازی :

بنتونیت برای تولید کاغذ اهمیت دارد زیرا برای جذب رزینهای چوب که در مکانیسمهای تبدیل پالپ به کاغذ اختلال ایجاد میکنند و نیز برای بهبود کیفیت کاغذ استفاده میشود. هم چنین بنتونیت در بازیافت کاغذ برای حذف جوهر استفاده میشود.

کاتالیست:

رسهای اصلاح شده و تیمار شده در مکانیسمهای کلیدی کاتالیز اسیدی کابرد دارد. اغلب در فرآیندهای آلکیلاسیون در تولید افزودنیهای سوخت کاربرد دارد.

آفلاتوکسین

خاک گربه

بنتونیت

 

 

 نکته مهم: این متن یک رپرتاژ آگهی می باشد و سایت ما در مورد محتوای آن مسئولیتی ندارد. مسئولیت بر عهده سایتی است که در داخل متن رپرتاژ آگهی لینک شده است.



ملزومات جشن عروسی و تولد
نویسنده : khashayars تاریخ : شنبه 23 تير 1397

وقتی یک شبکه اینترنتی (جشن پلاس) زندگی شما را عوض می‌کند!

 

این روزها تنها یک گوشی هوشمند و دسترسی آسان به اینترنت، به راحتی شما را وارد جهان بی حد و ‌مرز مجازی خواهد کرد. جهانی که حالا دیگر واقعی تر از دنیای خودمان شده است.

اگر شما هم امکانات ساده ی ورود به این جهان تازه را در اختیار دارید، پیشنهاد ما این است که عبارتِ کوتاه « جشن پلاس » را در آن مستطیل کوچک گوگل، سرچ کنید؛

ما سبک تازه‌ای از زندگی شاد را برای شما به ارمغان خواهیم آورد.

 

آیا مهمانی یا دورهمی پیش رو دارید؟

(وقتش رسیده با ایده‌هایی ناب اهل فامیل را شگفت‌زده کنید و به همه نشان بدهید چه تفاوت هایی با باقی خانم های فامیل دارید)

 

چیزی به جشن عروسی ‌تان نمانده؟

(دل‌تان نمی‌خواهد جشنی برگزار کنید که تا سال‌ها در فامیل و آشنا رقیبی نداشته باشد؟ جشنی که همه را انگشت به دهان نگه دارد)

 

جشن تولد فرزندتان نزدیک است؟

(حتما دلتان می‌خواهد این سالروز مبارک را در ذهن او و اقوام و دوستان‌تان ماندگار کنید.)

 

ما برای تحقق خواسته هایتان به شما یاری می دهیم. فقط کافی است دستتان را به ما بدهید وهمراه مان باشید.

راستی یادتان باشد به کمک «جشن پلاس» هزینه‌های سرسام‌آور را به کلی از پیش رو برخواهیم داشت.

 

مهمانی ها و جشن ها:

اگر تنها دقایق کوتاهی از روز را به مطالعه‌ی مطالب سایت جشن پلاس و گشت و گذار در بخش‌های مختلف آن اختصاص دهید ایده‌ال‌هایتان به زودی محقق خواهند شد؛

«جشن پلاس» معجون آرام‌بخشی‌ است برای آن‌هایی که مدام در تلاطم اضطراب‌های برگزاری مهمانی‌ها و جشن‌هایشان هستند.

راهکارهای ارائه شده در سایت جشن پلاس آن‌قدر ریزبینانه و متنوع‌اند که حتما حیرت خواهید کرد. ما گام به گام تا رسیدن به ایده‌الِ شما٬ همراهتان خواهیم بود.

 

شما می‌توانید در سایت ما برای برگزاری جشن های عروسی یا تولد و یا حتی مهمانی هایتان ایده های نابی را در بخش های جداگانه و منحصر به فرد مطالعه کرده و از طریق آشنایی با جزیی ترین مسایل برگزاری یک جشن آن هم با چاشنی یک عالمه ایده های درجه یک و تکرار نشدنی از آمادگی ذهنی بالایی برای روزهای پیش رویتان برخوردار شوید. دلتان نمی خواهد مهمانی هایتان زبانزد همه ی اهل فامیل باشد؟

 

انجمن گفتگو:

نمی دانید برای همسرتان چه کادویی بخرید؟

آرایشگر مطلوب تان را پیدا نمی کنید؟

مانده اید برای مهمانی فردا شب چه غذایی بپزید؟

از حراجی های لباس بی خبرید؟

ووو

اگر می‌خواهید از تجربه‌های کم نظیر دیگران در زندگی سود ببرید، می‌توانید در بخش انجمن گفتگوی سایت «جشن پلاس» عضو شده و هر روز به تبادل تجربه‌هایتان با دیگر اعضا بپردازید؛ یقین داشته باشید هیچ پرسشی در ذهن‌تان بی پاسخ نخواهد ماند.

 

تشریفات:

این بخش از سایت ما برای تنبل ترها خیلی مفید است. شمایی که روی کاناپه لم داده ای، کافی است وارد قسمت تشریفات بشوی: آن جا می توانی با بهترین آرایشگاه ها، آتلیه ها، قنادی ها، مزون ها، باغها و تالار ها، رستوران ها و حتی جواهر فروشی ها و ... آشنا شوی و روی نقشه نزدیکترین ها رو پیدا کنید درباره تک تکشان اطلاعات ریز و مفیدی کسب کنی. در حالی که همچنان روی کاناپه لم داده ای و داری قهوه ی عصرگاهی ات را نوش جان می کنی.

 

TV جشن پلاس:

برای یک کدبانوی ایرانی تماشای برنامه های بسیار متنوع تی وی جشن پلاس حتما مفیدتر و لذت بخش تر خواهد بود تا نشستن پای سریال های بی مزه ی تلویزیون.

یک پکیج کامل و جذاب از انواع ویدیوها و کلیپ های متنوع با چاشنی کلی موزیک شاد و برنامه های تفریحی.

ویدیوهای آموزشی،

بهترین ویدیوها از جشن عروسی ها و جشن های گوناگون دیگر

ایده هایی ناب برای برگزاری مهمانی هایتان در قالب تصاویری جذاب

آموزش ساخت کارهای دستی بسیار شگفت انگیز و ساده در خانه

معرفی باغ ها و تالارهای مخصوص جشن و مهمانی با کلیپ های حرفه ای و جذاب

و ده ها ویدیوی متنوع دیگر که در تی وی جش پلاس برای شما فراهم آمده است.

خب! آیا هنوز هم حاضرید وقتتان را پای برنامه های تلویزیون صرف کنید. آن هم با وجود TV جشن پلاس؟

 

 

گروه مجلات:

بخش دیگری که در سایت جشن پلاس تعبیه شده و شما می توانید از آن بهره ببرید بخش مربوط به مجلات ماست. در این قسمت امکان سفارش اینترنتی مجلات ما به صورت چاپی و یا الکترونیکی وجود دارد.

و شما می توانید در هر کجا که هستید نشریه مارا به صورت آنلاین ورق بزنید

مجلاتی که هر کدام به یک موضوع خاص اختصاص دارند و می توانند بهترین گزینه برای یک کدبانوی حرفه ای و خاص باشند.مجله جشن با پر از ایدهای جذاب و خواندنی برای جشن عروسی، تولد و میهمانی های شما و معرفی برترین آرایشگاه ها ، آتلیه ها، قتادی ها و ... به شما کمک می کند تا در میهمانی ها و جشن هایت خوش بگذرانید.

یا حتی برای مثال شماره های ویژه راهنمای خرید کیک تولد، راهنمای خرید هدیه، راهنمای خرید لباس و اکسسوری داماد، راهنمای خرید لباس و اکسسوری عروس، راهنمای خرید طلا و جواهرات و ...

که هر کدام از آنها با بخش های متنوع و هیجان انگیزی در اختیار شما خواهند بود. سبد مطالعه شما با این مجلات کاربردی و بسیارمفید مهمان هایتان را غافلگیر خواهد کرد.

 

فروشگاه اینترنتی:

 

برای برگزاری یک جشن یا مهمانی چه چیزهایی لازم دارید؟ شیر مرغ یا جون آدمیزاد؟

در بخش فروشگاه اینترنتی جشن پلاس هر چیزی که نیاز داشته باشید

فراهم آمده است و شما می توانید با کلی تخفیف های هیجان انگیز از طریق خرید اینترنتی به راحتی و در کمترین زمان ممکن خریدهای تان را انجام بدهید. از خرید آسان هدیه های مختلف و با کیفیت بگیرید تا خرید وسایل مورد نیاز برای برگزاری           جشن هایتان مانند کیک، سفارش گل و دیگر ملزومات یک جشن به یادماندنی. اینها همه فقط و فقط با یک گشت و گذار کوتاه در بخش فروشگاه اینترنتی جشن پلاس ممکن می شود

و حتی پیشنهاد می کنم که اپلیکیشن جشن پلاس را در گوشی همراه خود نصب کنید تا این بار جشن پلاس نزدیکتر از همیشه در کنار شما باشد و با لذت هر چیزی که برای جشن خود نیاز دارید را به راحتی تهیه کنید.

 

سایت «جشن پلاس» مسیری کوتاه٬ جذاب٬ و آسان برای ایجاد تغییرات اساسی در سبک زندگی و شادی های شماست.

 

 نکته مهم: این متن یک رپرتاژ آگهی می باشد و سایت ما در مورد محتوای آن مسئولیتی ندارد. مسئولیت بر عهده سایتی است که در داخل متن رپرتاژ آگهی لینک شده است.



فیزیوتراپی چیست؟
نویسنده : khashayars تاریخ : یک شنبه 10 تير 1397

فیزیوتراپی چیست؟

 

 

فیزیوتراپی یا بازپروری فیزیکی Physical Therapy از جمله خدمات حوزه ی پزشکی است که با متدهایی تخصصی  و روش های فیزیکی غیر تهاجمی (بدون آسیب به بافت مانند آنچه در عمل جراحی با شکافتن بافت در کلینیک فیزیوتراپی انجام میشود) برای بهتر کردن کارکرد سیستم حرکتی  و  سیستم عصبی عضلانی فرد و نهایتا  رساندن آن به وضعیت قبل از بیماری به کار گرفته می شود. دیدگاه منحصر به فرد متخصص فیزیوتراپیست از بدن و نیازها و پتانسیلهای حرکتی آن برای رسیدن به تشخیص و استراتژی درمانی نقش اساسی دارد و تثبیت کننده هر موقعیتی می‌باشد که در آن خدمات ارایه می‌شود. این شرایط با توجه به هدف فیزیوتراپی در بهبود سلامت، پیشگیری، درمانی و بازتوانی، متغیر است.

 

ماهیت فرایندهای فیزیوتراپی
فیزیوتراپی، خدمتی است که تنها توسط و یا با هدایت و نظارت متخصص  فیزیوتراپی صورت می‌گیرد وشامل : بررسی، تشخیص، برنامه ریزی درمانی، مداخله و ارزیابی می‌باشد.

بررسی (Assessment): شامل معاینه (Examination) محدودیتهای عملکردی، ناتواناییها، یا سایر مشکلاتی که توسط گرفتن تاریخچه، غربالگری و همچنین با استفاده از آزمایشات خاص و اندازه گیری و ارزیابی نتایج معاینات  بالینی می‌توان به آن پی برد.

تشخیص (Diagnosis): از معاینات و ارزیابی بدست می‌آید . تشخیص ممکن است به صورت نقص حرکتی بیان شود یا شامل دسته‌های مختلفی از آسیبها، محدودیتهای حرکتی، توانائیها/ ناتوانیها یا سندرمها باشد.

برنامه ریزی (Planning):

برنامه ریزی برای  اجرای مداخلات  درمانی  است.متخصص فیزیوتراپی بر اساس معینات بالینی انجام شده و یافته های آزمایشگاهی  و تشخیص  مشکلات بیماری برای دوره درمانی بیمار برنامه هدفمند  طرح ریزی می کند.

مداخلات (Intervention): برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده  انجام می‌شوند  که در طول دوره درمان متناسب با پیشرفت عملکردی بیمار تغییر میابند مداخلات درمانی  میتواند شامل :درمان با دست، بهبود حرکتی، استفاده از وسایل فیزیکی، مکانیکی و الکتریکی-درمانی، آموزش عملکرد، درمان خشکی شانه فراهم کردن وسایل کمکی و نحوه استفاده از آنها، راهنمایی و ارایه مشورت به بیمار، مستند سازی، هماهنگی و ارتباطات باشد. مداخلات همچنین ممکن است با هدف پیشگیری از آسیبها، محدودیتهای حرکتی، ناتوانیها یا صدمات صورت گیرند که در این صورت شامل بهبود و حفظ سلامتی، کیفیت زندگی و توانایی در تمام سنین و جمعیت ها می‌باشد.

ارزیابی(Evaluation):  مستلزم انجام مجدد معاینات با هدف ارزیابی نتایج حاصل می‌باشد.

 

 

 

 

متخصص فیزیوتراپی در کلینیک تخصصی فیزیوتراپی کرج برای رسیدن به این اهداف از اقدامات  و مهارت های علمی زیر استفاده می کند:

کاهش یا از بین بردن درد: درمان‌هایی از قبیل تحریک الکتریکی یا فراصوتی به تسکین درد کمک می‌کنند و توان ماهیچه‌ها و عملکرد مفاصل را برای کاهش درد کمر ، پیچ خوردگی پا و... بهبود می‌بخشند. چنین درمان‌هایی همچنین از بازگشت مجدد درد جلوگیری می‌کنند.

برگرداندن دامنه حرکتی مفاصل بدن

وقتی بیمار برای مدتی بی حرکت شده است و استراحت میکند و یا اندام برای مدتی در گچ بی حرکت میشود دچار خشکی مفاصل میشود.کاهش دامنه حرکتی مفصلی در بیماری های مفصلی مانند انواع آرتریت ها و ساییدگی ها مفصلی هم وجود دارد.متخصص فیزیوتراپی کمک میکند تا این خشکی و محدودیت حرکتی رفع شود.بعد از اعمال جراحی و آسیب های ورزشی، بر روی اندام ها و مفاصل،باید هر چه زودتر حرکت مفاصل اندام را شروع کند والا دچار خشکی خواهد شد.فیزیوتراپیست به بیمار کمک میکند تا خشکی مفصلی زودتر رفع شده و این کار را با انجام دادن حرکاتی خاص(موبیلیزیشن) در اندام بیمار انجام میدهد.همچنین به بیمار آموزش میدهد که چگونه خودش این حرکات را در منزل انجام دهد .حرکات نرمشی و کششی نه تنها دامنه حرکتی مفصل را بهتر نموده و یا از ایجاد خشکی مفصلی پیشگیری میکند در درمان بسیاری از بیماری های دیگر مانند مشکلات زردپی ها یا رباط ها هم موثر هستند.

برگرداندن قدرت عضلات اندام
بسیاری از دردها مانند کمردرد و یا درد ناشی از ساییدگی کشکک با تقویت عضلات اندام بهبود یافته و یا بهتر میشوند.هم چنین تقویت عضلات اندام در بازپروری بیمار بعد از انجام عمل جراحی و یا مدتی بی حرکتی اندام در گچ بسیار حائز اهمیت است.فیزیوتراپیست برای تقویت عضلات از نرمش های تخصصی استفاده میکند.دکتر فیزیوتراپ به بیمار کمک میکند تا این نرمش ها را انجام داده و به وی یاد میدهد تا چگونه آنها را در منزل خود انجام دهد.

تمرین های تعادلی
بعد از سکته مغزی یا بعضی آسیب های مغزی و نخاع بیماری ام اس و پارکینسون بیمار باید یاد بگیرد که چگونه در هنگام ایستادن و راه رفتن تعادل خود را حفظ کند.همچنین بعد از بسیاری از اعمال جراحی ارتپدی مانند بازسازی رباط صلیبی،بدست آوردن هماهنگی و تعادل بین عضلات اندام اهمیت بسیار دارد.متخصص فیزیوتراپی به بیمار کمک میکند تا با انجام حرکاتی این تعادل و هماهنگی را بدست آورد.

راه رفتن (gait)
بعد از خیلی از اعمال جراحی در اندام تحتانی مانند انواع تعویض مفصل ران یا تعویض مفصل زانو و یا بازسازی رباط صلیبی قدامی و یا بعد از بسیاری بیماری ها مانند سکته مغزی بیمار باید یاد بگیرد چگونه با واکر و یا عصا راه برود و سپس یاد بگیرد چگونه بتدریج این وسایل را از خود جدا کرده و راه رفتن مستقل را تجربه کند.دکتر فیزیوتراپ به بیمار آموزش های لازم را میدهد و به وی کمک میکند تا این مراحل را با موفقیت انجام دهد.

آموزش جا به جایی و انتقال
فیزیوتراپیست به بیمار آموزش میدهد که چگونه خود را از تخت به صندلی چرخدار منتقل کند یا چگونه از حالت نشسته به حالت ایستاده درآید یا چگونه وقتی عصا به دست دارد سوار ماشین شود.این مهارت های انتقال بعد از بسیاری از بیماری ها و یا در هنگام استفاده از وسایل کمکی برای راه رفتن (مانند عصا یا واکر) نیاز به آموزش و تمرین دارند.

ماساژ درمانی
ماساژ کمک میکند تا درد بیمار کاهش یابد و جریان خون اندام را بهبود میدهد.ماساژ همچنین به بیمار آرامش میدهد.فیزیوتراپیست برحسب نوع بیماری ماساژ های مناسب آن را برای بیمار انجام میدهد.

توانبخشی سالمندان
دکتر فیزیوتراپی با استفاده از نرمش های مناسب شرایط سالمند،سعی در بهبود قدرت،تعادل و راه رفتن مطمئن سالمند میشود.همچنین در صورت لزوم عصا،واکر یا وسایل کمکی لازم دیگر را تجویز میکند.هم چنین در صورت لزوم امکان فیزیوتراپی در منزل نیز برای سالمندان وجود دارد.

تحریکات الکتریکی عصب و عضله
متخصص فیزیوتراپی با استفاده از دستگاه های تحریک الکتریکی و عبور جریان های ضعیف از بدن بیمار درد بیمار را کاهش داده و یا بعد از جراحی های پیوند اعصاب آسیب دیده،با تحریک الکتریکی عضلات سعی مینماید آنها را کارا و قوی حفظ کند.



نحوه دریافت امداد باتری برای پرشیا
نویسنده : khashayars تاریخ : سه شنبه 5 تير 1397

نحوه دریافت امداد باتری برای پرشیا

پژو پرشیا یا پژو پارس محصول شرکت خودرو سازی ایران میباشد.

پژو پارس ابتدا با نام پژو سفیر به بازار داغ خودرو عرضه شد اما مدتی بعد دست خوش تغییراتی شد که باعث تغییر نام آن از پژو سفیر به پژو پرشیا شد و هم‌اکنون در بازار با نام پژو پارس عرضه میگردد.

 

باتری اتمی فابریک ماشین پژو پارس با دو ظرفیت 66 و 74 آمپر ساعت است.

نشانه های تمام شدن عمر باطری پژو پارس :

 1- استارت نخوردن ماشین و روشن نشدن آن در پژو پارس

2- نیامدن برق پشت آمپر در پژو پارس

3- تق تق کردن استارت موقع استارت زدن ماشین پژو پارس

 

برای خرید یک باتری ماشین ابتدا  باید بدانید «چند آمپر باتری برای خودروی شما مناسب است.» یعنی اگر ماشین شما پژو پارس یا پرشیا باشد، به چند آمپر باتری(باطری) نیاز دارید؟

 

برای خودروی پژو پارس موجود در بازار ایران پیشنهاد ما باتری (باطری) ۷۴ آمپر تا ۱۰۰ آمپر است.

البته انتخاب این که کدام آمپر باطری(باتری) برای ماشین شما مناسب است به میزان استفاده شما از ماشین نیز بستگی دارد.

 برای مثال اگر از کولر ماشین زیاد استفاده می‌کنید، سیستم‌های صوتی و تصویری پر مصرفی روی خودرو نصب کرده اید و یا در مسیرهای پر ترافیک تردد زیادی دارید بهتر است از باطری با آمپر بالاتر استفاده کنید

و اما به طور معمول باتری ماشین پژو پارس ۷۴ آمپر برای نصب بر روی خودروی پژو پارس مناسب می باشد

 

خدمات امداد باتری برای ماشین پژو پارس :

1- ارسال و نصب و تعویض باتری پژو پارس بصورت رایگان

2- تست دینام و برق دزدی رایگان در پژو پارس

3- دلایل استارت نخوردن ماشین پژو پارس

4- تحویل و تعویض انواع باتری ایرانی و باطری کره ای در پژو پارس

5- کابل به کابل و باطری به باطری کردن برای پرشیا

 

امداد باطری دارای نمایندگی های: 1- سپاهان باتری | 2- توان باطری | 3- صبا باتری

سئوالات متداول در مورد فروش باتری پژو پارس :

آیا  باتری74 آمپر مناسب پژو پارس است؟

آیا باتری 66آمپر مناسب پرشیا است؟

بهترین باتری برای پژو پرشیا چیست؟

 

برای دریافت پاسخ به سئوالت خود و استعلام قیمت باتری پژو پارس لطفا تماس بگیرید .

 

021-22390170



اطلاعات تکمیلی درباره انواع باتری پژو پارس
نویسنده : khashayars تاریخ : سه شنبه 5 تير 1397

اطلاعات تکمیلی درباره انواع باتری پژو پارس

پژو پارس یا پژو پرشیا خودرویی محصول ایران خودرو است.

در ابتدا با نام پژو سفیر به بازار عرضه شد ولی چندی بعد به پژو پرشیا تغییر نام داد و هم‌اکنون در بازار با نام پژو پارس عرضه میگردد.

 

باتری اتمی فابریک ماشین پژو پارس با ظرفیت 66 و 74 آمپر ساعت است.

نشانه های تمام شدن عمر باطری پژو پارس :

 1- استارت نخوردن ماشین و روشن نشدن آن در پژو پارس

2- نیامدن برق پشت آمپر در پژو پارس

3- تق تق کردن استارت موقع استارت زدن ماشین پژو پارس

 

جهت اطلاع شما عزیزان باتری پژو پارس دو نوع دارد :

 

  1. اسیدی ( آبی)

این نوع باتری ها که متریال تولید قدیمی دارند و از نشانه آن وجود ۶ درب روی باتری است که با باز کردن ۶ درب باید سطح اسید داخل را ببینید و در صورت کسر اسید باید به آب مقطر اضافه کنید پس نیاز به نگهداری و بازدید دارد.

 

  1. کلسیمی ( اتمی )

 

تکنولوژی جدید تولید باتری به اسم کلسیمی که این نوع باتری در ایران به نام اتمی معروف است و برعکس که همه فکر می کنند این نوع باتری اسید(الکترولیت) ندارد؛ اما اینگونه نیست و با توجه به جنس خاص صفحات درون آن نیازی به نگهداری و افزودن آب مقطر نیست.

 

خدمات امداد باتری برای ماشین پژو پارس :

1- ارسال و نصب و تعویض باتری پژو پارس بصورت رایگان

2- تست دینام و برق دزدی رایگان در پژو پارس

3- دلایل استارت نخوردن ماشین پژو پارس

4- تحویل و تعویض انواع باتری ایرانی و باطری کره ای در پژو پارس

5- کابل به کابل و باطری به باطری کردن برای پرشیا

 

امداد باطری دارای نمایندگی های: 1- سپاهان باتری | 2- توان باطری | 3- صبا باتری

سئوالات متداول در مورد فروش باتری پژو پارس :

آیا  باتری74 آمپر مناسب پژو پارس است؟

آیا باتری 66آمپر مناسب پرشیا است؟

بهترین باتری برای پژو پرشیا چیست؟

 

برای دریافت پاسخ به سئوالت خود و استعلام قیمت باتری پژو پارس لطفا تماس بگیرید .

021-77168186



خدمات امداد باتری جهت باتری پراید
نویسنده : khashayars تاریخ : سه شنبه 5 تير 1397

خدمات امداد باتری جهت باتری پراید

 

پراید خودرویی است که تولید آن ابتدا در کره جنوبی آغاز شد و پس از آن از سال 1372 در ایران توسط شرکت سایپا تولید پراید شروع شد.

باتری فابریک پراید 50 آمپر میباشد و بطور معمول 55 آمپر ، 60 آمپر و 62 آمپر نصب میشود.

باتری فابریک پراید اسیدی (مایع) بوده اما پیشنهاد میگردد که پس از خراب شدن باتری فابریک از باتری اتمی ساخت کشور کره استفاده شود

battri.ir

از مشخصات باتری فابریک پراید میتوان به اسیدی بودن آن و  اندازه طول 23 سانتی متر و ارتفاع 18 سانتی متر عرض 23 سانتی متر اشاره کرد.

 برند باتری فابریک پراید , صبا باطری میباشد اما همانگونه که گفته شد توصیه میشود برای تعویض باتری پراید , باتری اتمی برند دلکور تهیه نمایید

 

نشانه های تمام شدن عمر باطری پراید :

1- استارت نخوردن ماشین و روشن نشدن پراید

2- نیامدن برق پشت آمپر پراید

3- تق تق کردن استارت موقع استارت زدن ماشین پراید

 

خدمات امداد باتری در تهران :

2- تست دینام و برق دزدی رایگان در ماشین پراید

3- پیدا کردن دلیل استارت نخوردن ماشین پراید

4- تحویل و تعویض انواع باتری کره ای در آمپرهای مختلف

5- کابل به کابل و باطری به باتری کردن پراید و روشن کردن پراید

battri.ir-pride

 

باتری پراید اگر از ساخت شرکت های ایرانی باشد حداکثر دارای 19 ماه گارانتی و باتری های کره ای به مدت 6 ماه پس از نصب باتری بر روی ماشین گارانتی دارد.

عمر مفید باطری پراید بستگی به برند باتری ماشین و نحوه کارکرد ماشین شما دارد.

 اگر دینام ماشین شما سالم و ماشین برق دزدی نداشته باشد باطری ماشین بین 2.5 الی 3 سال کار میکند

 

امداد باتری برای فروش باتری پراید به مشتری پیشنهاد میکند که :

باتری اتمی که ساخت کشور کره باشد

بهترین ولتاژ برای خرید باتری پراید : ۱۲ ولت

بهترین آمپرساعت برای خرید باتری پراید : 55 آمپر

حداکثر فضا برای باتری ( طول×عرض×ارتفاع ) : ۱۸ × ۱۷ × ۱۸  سانتی متر

 

در صورت نیاز به خرید و یا استعلام قیمت باتری پراید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمائید.:

 

021-88320551

021-88321438

 

خدمات امداد باتری همه روزه به صورت 24 ساعته می باشد




.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.