برندسازی: 5 گام برای ساخت برند شرکتتان
مشخصات و قیمت انواع گوشی های موبایل به همراه امکان خرید آنلاین زیر قیمت بازار

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

برندسازی: 5 گام برای ساخت برند شرکتتان
نویسنده : khashayars تاریخ : سه شنبه 25 دی 1397

برندسازی: 5 گام برای ساخت برند شرکتتان

برندسازی  Brand Building چیست و برندسازی چگونه به کسب و کارتان کمک میکند؟

برند Brand قوی چیزی بیش از یک نام و لوگو است.  برای بسیاری از کسب و کارها، ایجاد و پیاده سازی یک استراتژی برندسازی منسجم اغلب یک فکر ثانویه است – یا موضوعی است که هرگز به آن فکر نمی شود.

با این حال، تحقیقات نشان می دهند که شرکت های دارای برندهای قوی فروش و سود خیلی بیشتری دارند. به عبارت دیگر، وقت گذاشتن برای تعریف برند و برندسازی می تواند مزیت رقابتی عظیمی برای شما ایجاد کند.

در اینجا برخی نکات ارائه می شوند که به شما کمک می کنند تا استراتژی برندسازی موثر را در کسب و کار خود پیاده کنید.

استراتژی برندسازی

  1. تحقیقات بازار موثری انجام دهید.

قبل از اینکه تلاش عمده‌ای در جهت برندسازی انجام دهید باید به برخی سوالات کلیدی پاسخ دهید.

  • آیا مشتریان از برند شما آگاه هستند؟
  • مشتریان برند شما را در مقایسه با دیگر برندها چطور می بینند؟
  • مشتریان شما چه خصوصیاتی را با برند شما مرتبط می کنند؟

تحقیقات بازار به شما کمک می کند تا به این سوالات پاسخ دهید و بازخوردهایی را در خصوص موقعیت خود جمع آوری کنید تا از آنها برای انجام برندسازی آتی استفاده کنید.

تحقیقات برند معمولا با مصاحبه از مشتریان و سازماندهی گروه های تمرکز انجام می شود. شما می توانید مشاوره برندینگ دریافت نمایید تا به شما کمک کنند نظرسنجی هایی را از مشتریان انجام دهند یا سعی کنید از ابزارهای ارزان قیمت – و بعضی وقت ها رایگان - نظرسنجی آنلاین استفاده کنید.

  1. ارائه ارزش منحصربه فرد

برند شما قول شما به مشتری است. بنابراین، مهم است که برندسازی شما به دنبال ایجاد ارزش منحصر به فرد برای مشتریان باشد – چیزی که از بقیه برندها متمایز باشد.

به این موضوع فکر کنید که چرا مشتریان شما را از میان دیگر رقبا انتخاب کرده اند. آیا محصولات شما قابل اطمینان تر هستند؟ آیا طول عمر آنها بیشتر است؟ یا ارزان تر از محصولات رقبا هستند؟ در بسیاری از بخش های از قبیل مد، مبلمان و کالاهای مصرفی، شیک بودن منحصر به فرد می توانید یک عامل متمایز کننده کلیدی باشد.

  1. انتخاب نام برندی که پیام شما را به طور صریح برساند

زمانی که نیازها و خواسته های مشتریان را شناسایی کردید و به محصولاتی دست پیدا کردید که این نیازها را برآورده می کنند، زمان انتخاب نام برند است. نام برندی که پیام شما را به طور صریح انتقال دهد.

بهتر آن است که این نام ( نام برند / نام تجاری ) خاص باشد. به عنوان مثال، توجه داشته باشید که به هر محصول یا خدمت یک هویت برند متفاوت بدهید، به جای اینکه صرفا نام شرکت خود را تکرار کنید. برندسازی بدون داشتن نام برند اصلا بی معناست.

  1. یک ارتباط عاطفی ایجاد کنید

  روانشناسان دریافته اند که 90% ارتباطات غیر کلامی است. بازاریاب‌های باهوش مدت هاست فهمیده اند که کسب و کار میتواند به طور گسترده ای کارآیی برند را بهبود دهد اگر، علاوه بر یک نام برند خوب، هیجانات و احساسات مطلوبی را نیز بر انگیزد. هرچه برندسازی با المانهای عاطفی و احساسی همراه باشد ، موثرتر است.

یک راه ساده برای برندسازی ، استفاده موثر از رنگ ها می باشد. به عنوان مثال، استفاده از رنگ قرمز یک حس اضطراری بودن ایجاد می کند، رنگ سبز برای موضوعات زیست محیطی مناسب است، رنگ آبی برای آب مناسب است و غیره. همه اینها می توانند به تقویت یک نام برند موثر کمک کنند. برخی شرکت ها حتی از موسیقی به منظور ایجاد هویت برند استفاده می کنند. به عنوان مثال، شرکت اینتل نوت های موسیقی را ثبت تجاری کرده است که انتهای آگهی های تلویزیونی اش پخش می شوند.

  1. ارتباطات مداوم داشته باشید

زمانی که یک شرکت برند و استراتژی هویت شرکت موثری را ایجاد کرد، باید به طور مداوم از طریق هر "نقطه تماس" با مشتریان، از جمله در آگهی های تبلیغاتی، علائم و نمادهای تجاری، تلاش ها در خصوص روابط عمومی و غیره آنها را پیاده سازی کند.

یک کلید این کار استفاده از کارکنان در این خصوص است. کارکنان شرکت شما بزرگترین حامیان برند شما هستند. ایجاد کردن یک مدل برندسازی درونی به آنها کمک خواهد کرد تا برند شما را درک کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند. آنگاه آنها بهتر مجهز خواهند بود تا این پیغام برند را به مشتریان تان انتقال دهند.

  • مقاله ای از  : تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT
  • نویسنده : دکترسیدرضاآقاسیدحسینی
 
 
 
 
این متن یک رپرتاژ آگهی بوده و مسئولیت آن بر عهده سایتی است که داخل متن لینک شده است و ما مسئولیتی در قبال آن نداریم.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.