همه آن چیزهایی که باید در سفر به مشهد بدانید
مشخصات و قیمت انواع گوشی های موبایل به همراه امکان خرید آنلاین زیر قیمت بازار

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

همه آن چیزهایی که باید در سفر به مشهد بدانید
نویسنده : khashayars تاریخ : جمعه 28 دی 1397

همه آن چیزهایی که باید در سفر به مشهد بدانید

سفر به مشهد، همه آن چیزهایی که باید بدانید

مشهد دومین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران و پایتخت فرهنگی جهان اسلام است. شهر مشهد به واسطه‌ی وجود حرم امام رضا (ع)، روزانه میزبان مسافران و گردشگران و زائران بسیاری است و تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری مردم ایران و برخی کشورهای جهان شده است. توریست بازار در این مطلب شما را با برخی از جاذبه‎های گردشگری این کلانشهر مذهبی آشنا می‌کند.

حرم امام رضا

شهر مشهد به علت حضور حرم امام رضا (ع) شهر مقدس ایران نامیده می‌شود و هر ساله میلیون­ها زائر با ملیت‌های مختلف از سراسر جهان به زیارت این حرم می­روند.

اگر شما زائر امام رضا باشید می‌دانید که مردم پس از ورود به دروازه‌ی ورودی حرم، مکث کوتاهی کرده و سر خود را به سمت گنبد اصلی می‌چرخانند تا به امام رضا (ع) سلام بدهند. بد نیست بدانید هنگامی که مردم محلی در حال راه رفتن یا رانندگی در اطراف یا مرکز شهر مشهد هستند و حرم را در مسیر خود می‌بینند، به نشانه‌ی احترام رو به آن می‌ایستند و سلام می‌دهند.

حرم امام رضا بسیار بزرگ و دارای معماری زیبایی است. این بنای مقدس دارای تزئینات پر زرق و برق، کاشیکاری‌ها و آینه کاری‌های ظریف، کتیبه‌های خوشنویسی عربی و حیاط‌های متعدد است. ضریح امام رضا (ع) در فضای داخلی حرم قرار دارد. زائرین برای تبرک سعی می‌کنند آن را لمس کرده و پارچه‌ی سبز رنگی را به ضریح ببندند.

بازار زعفران

زعفران به عنوان گران‌ترین ادویه در جهان شناخته می‌شود. بوی شیرین و خاص آن بازدیدکنندگان را به بازارهای محلی مشهد جذب می‌کند تا این طلای سرخ را خریداری کنند. بد نیست بدانید واحد وزن برای خرید و فروش زعفران «مثقال» بوده که هر مثقال معادل حدودا 5 گرم است.

اگرچه خود مشهد تولید کننده‌ی اصلی زعفران نیست، اما این شهر به عنوان مرکز پخش این صنعت در کشور، مقصد مناسبی برای گردشگر و خریدار است.

مقبره فردوسی

با وجود اینکه مقبره‌ی فردوسی، شاعر ایرانی، در شهر توس و در فاصله‌ی 40 کیلومتری مشهد واقع شده است، اما بسیاری از مردم گمان می‌کنند که مقبره‌ی فردوسی در خود شهر مشهد قرار دارد و آن را متعلق به مشهد می‌دانند.

همانطور که اطلاع داریم، فردوسی شاعر حماسی و پارسی‌گوی ایرانی است که کتاب معروف خود یعنی شاهنامه را بدون استفاده از کلمات عربی نوشته است. به همین منظور او را به عنوان ناجی زبان فارسی می‌شناسند. مقبره‌ی بزرگ او در شهر توس که از سنگ مرمر سفید ساخته شده است، صحنه‌هایی از شعر حماسی را به تصویر می‌کشد. اینجا مکانی است که هر علاقمند به فرهنگ و هنر و ادبیات، از آن دیدن می‌کند.

شیشلیک

شیشلیک غذایی است که در بسیاری از کشورها محبوب است، اما تنها یک جا برای کسب تجربه مزه واقعی شیشلیک ایرانی وجود دارد و آن مشهد است. گوشت‌های مرغوب بره با استخوان که در روغن زیتون و زعفران خوابانده شده‌اند، تخصص خاص آشپزهای منطقه‌ی شاندیز مشهد است. در سفر به مشهد به هیچ عنوان نباید این غذای خوشمزه و اصیل را از دست داد.

‎.

.

.

این متن یک رپرتاژ آگهی بوده و ما هیچ مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که در داخل متن لینک شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.