تفاوت سیم بکسل های فولادی و استیل
مشخصات و قیمت انواع گوشی های موبایل به همراه امکان خرید آنلاین زیر قیمت بازار

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

تفاوت سیم بکسل های فولادی و استیل
نویسنده : khashayars تاریخ : جمعه 28 دی 1397

تفاوت سیم بکسل های فولادی و استیل

 

در صنایع مختلف از سیم بکسل بعنوان کاربردی ترین نوع اتصالات لیفتینگ به سبب مقاومت کششی بالا و همچنین انعطاف مناسب آن استفاده میشود. از صنایع ساختمانی گرفته که از سیم بکسل در اتصالات جرثقیل و تاور کرین، آسانسور و بالابر استفاده می کند تا صنایع نفت که از سیم بکسل برای مقاصد حفاری و دکل های حفاری چاه نفت استفاده می کند. استفاده از سیم بکسل محدود به صنایع یاد شده نمی باشد و از این قطعه صنعتی در اتصالات لیفتینگ بسیاری دستگاه ها و ماشین آلات نیز استفاده میشود. سوالی که مطرح است انتخاب بین سیم بکسل های استنلس استیل و فولادی می باشد. در واقع چه فاکتورهایی برای انتخاب بین سیم بکسل های استیل و فولادی وجود دارد. برای پاسخ به این سوال باید دو فاکتور تاثیر گذار در مقایسه یکی مقاومت کششی و دیگری مقاومت محیطی در برابر اکسید شدن را مورد بررسی دقیق تر قرار دهیم.

سیم بکسل استیل

سیم بکسل های استیل در دو گرید استنلس استیل تولید میشوند که از نظر خواص مکانیکی شباهت بسیاری دارند و تفاوت آنها بیشتر در ترکیبات شیمیایی تشکیل دهنده آنها و البته مقاومت در برابر اکسید شدن آنها می باشد. سیم بکسل های استیل مانند پیچ و مهره استیل میتوانند از استیل 304 معروف به بگیر و استیل 316 معروف به نگیر تولید شده باشند. منظور از بگیر و یا نگیر قابلیت جذب در میدان مغناطیستی آهنربا می باشد. هر دو گرید استیل یاد شده دارای مقاومت کششی برابری هستند و به ازای هر میلیمتر مربع از بخش فولادی سیم بکسل استیل بار 70 کیلوگرم را در حالت استاتیک تحمل می کنند. (در حالت دینامیک محاسبه بار وارد بر سیم بکسل استیل اندکی تابع فاکتور های دیگر نیز قرار می گیرد). اما سیم بکسل استیل گرید 316 نگیر علاوه بر استفاده از عناصر روی و نیکل از عنصر مولیبدنیوم نیز در ساختار خود بهره می گیرد که مقاومت محیطی آن را در محیط های کلریدی افزایش میدهد. از سیم بکسل استیل به سبب مقاومت بالای محیطی در شرایط گرم و مرطوب در بسیاری صنایع استفاده میشود که مهمترین آنها به سبب کارایی محیط های مرطوب ساحلی می باشد. در محیط های مرطوب ساحلی بالاخص در تماس با آب دریا توصیه میشود از گرید 316 سیم بکسل استیل استفاده شود چرا که آب دریا دارای نمک های خورنده می باشد و عمر سیم بکسل استیل 316 در تماس با این آب بیشتر می باشد. سیم بکسل استیل معمولا با ساختار 7X7 با مغزی استیل در بازار موجود می باشد و قیمت بسیار بالاتری از سیم بکسل فولادی دارد که به سبب بالا بودن قیمت مفتول استیل نسبت به مفتول فولادی می باشد. در ساختار سیم بکسل استیل از درصد کمی کربن استفاده شده است (در مقایسه با سیم بکسل فولادی) که انعطاف بالاتری نیز به آن در مقایسه با سیم بکسل فولادی می دهد. اما تمام آنچه توضیح داده شد به برتری همه جانبه سیم بکسل استیل به سیم بکسل فولادی حکایت دارد البته به جز قیمت پایینتر سیم بکسل فولادی. پس دلیل انتخاب سیم بکسل فولادی چیست؟ در ادامه به خواص مکانیکی آن می پردازیم.

سیم بکسل فولادی

شاید سیم بکسل های فولادی مقاومت چندانی در برابر اکسید شدن و زنگ زدن ندارند (مشکلی که با آبکاری قابل حل می باشد) اما به جز قیمت پایینتر یک ویژگی بسیار مهم دیگر دارند که آنها را بعنوان پر مصرف ترین نوع سیم بکسل تبدیل کرده است. این ویژگی مقاومت بسیار بالای کششی و تنسایل بالای سیم بکسل فولادی می باشد که از بالا بودن درصد کربن در ساختار آن ناشی میشود. با توجه به اینکه هدف اصلی استفاده از سیم بکسل بطور کلی لیفتینگ می باشد مقاومت کششی بیشترین اولویت استفاده از سیم بکسل در هر صنعتی می باشد و از این رو سیم بکسل فولادی به سیم بکسل استیل ارجحیت پیدا می کند. بسیاری از سیم بکسل های فولادی موجود در بازار با تنسایلی بالای 1770 و حتی تا تنسایل کششی 1960 نیز تولید میشوند. میزان مقاومت کششی که به هیچ وجه در استفاده از سیم بکسل های استیل مانند پیچ و مهره استیل بوجود نمی آید. اما مشکل مقاومت پایین سیم بکسل های فولادی در برابر زنگ زدگی به سادگی با آبکاری سطحی با فلز روی که قابلیت الکترون دهی بسیار بالایی دارد قابل حل می باشد. آبکاری گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم بکار رفته بر روی سطح مفتول سیم بکسل ها مقاومت مناسبی در برابر زنگ زدگی برای این قطعه صنعتی فراهم می کند. در مواردی نیز با استفاده از روغنکاری سطحی از برخورد مستقیم رطوبت با سطح سیم بکسل فولادی ممانعت به عمل می آید که یکی دیگر از راه های مقابله با اکسید شدن به حساب می آید

.

.

.

این متن یک رپرتاژ آگهی بوده و ما هیچ مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که در داخل متن لینک شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.