آشنایی و با انواع دستگیره و یراق
مشخصات و قیمت انواع گوشی های موبایل به همراه امکان خرید آنلاین زیر قیمت بازار

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

آشنایی و با انواع دستگیره و یراق
نویسنده : khashayars تاریخ : شنبه 18 اسفند 1397

آشنایی و با انواع دستگیره و یراق

 

دستگیره یکی از اجزای مهم در می باشد که نه تنها برای باز و بسته کرد کردن درها بلکه اکنون قسمتی از زیبایی منازل و دفاتر نیز به عهده آن است.دستگیره ها را می توان از زوایای مختلف بررسی کرد. وجه اول بررسی دستگیره را می توان نوع آن دانست دستگیره ها به ۴ نوع دستگیره سوییچی ، دستگیره کلیدی ، دستگیره سرویس و  دستگیره آپارتمانی تقسیم کرد.

دستگیره های کلیدی مخصوص درب های اتاق می باشد که از نظر قفل آن امنیت پایینی دارند و مناسب مکان هایی است که موضوع امنیت در آن اهمیت پایینی دارند.

دستگیره های سوییچی اما دستگیره هایی است که مخصوص درهایی با امنیت بالاتر که البته دستگیره در امنیت آن نقش ندارد و موضوع به قفل و سیلندر استفاده شده در آن باز میگردد

دستگیره های سرویس هم همانطور که از نام آنها مشخص است مناسب درهای سرویس است که از یک طرف دستگیره اهرمی برای باز و بسته کردن قفل ها و از طرف دیگر شیاری که نشان دهنده باز بودن و بسته بودن قفل هاست قرار دارد که البته از آن شیار در مواقع اضطراری برای باز کردن قفل نیز استفاده میکنند

و اما دستگیره های آپارتمانی که خود دستگیره، تنها از یک طرف اهرم متحرک دارد و از طرف دیگر گوی یا اهرمی ثابت دارد. و مناسب درهای ورودی آپارتمان است.

موضوع دومی که مورد بررسی قرار میگیرد فرم دستگیره هاست که در دو فرم کلی پلاک و رزت دسته بندی میشوند. در مدل دستگیره های پلاک اهرم دستگیره بر روی پلاکی از فلر قرار دارد که به صورت یک تکه بر روی درب قرار میگیرد ولی در فرم پلاک دستگیره به صورت دو تکه می باشد و اهرم دستگیره بر روی تکه ای از فلز قرار میگیرد و تکه ای دیگر پوششی در کنار سیلندر یا توپی قرار میگیرد.

 

موضوع سومی که در بررسی دستگیره ها مورد بررسی قرار میگیرد موضوع رنگ و آبکاری  آنهاست که در کیفیت های مختلف و بعضا با روکش هایی موسوم به PVD برای مقاومت بیشتر دستگیره آبکاری میشوند.

موضوع دیگر در بررسی دستگیره موضوع مواد سازنده دستگیره است . دستگیره ها غالبا از برنج ، زاماک ، آهن و آلومینیوم  می باشد.

بهترین کیفیت مواد سازنده در دستگیره ها ماده برنج است اما این دستگیره ها از نظر قیمت بسیار گران قیمت تر از مواد دیگر است بعد از برنج ماده با کیفیت و مقروم به صرفه زاماک است که مقاومت مناسبی نیز دارد و بعد از آن دستگیره هایی با تلفیق آهن و آلومینیوم بهترین کیفیت را دارند.

با نگاه دقیق تر دستگیره ها تنها در نوع کلیدی و سوییچی و سرویس و آپارتمانی طبقه بندی نمی شود و دستگیره های ثابت یا اصطلاحا دستگیره های حیاطی نیز در دسته بندی این کالا قرار میگیرد.

دستگیره ها در کشور های مختلف تولید می شوند که ایتالیا اسپانیا ایران ترکیه و چین از تولید کنندگان آن هستند. کیفیت دستگیره های ایرانی بسیار بالا بوده و گاها تا ۲۰ سال انها را گارانتی میکنند

انواع دستگیره ها را می توانید در فروشگاه اینترنتی یراق دات کام (yaragh.com) خریداری کنید. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.