دکل دوربین و دکل روشنایی و فونداسیون پیش ساخته
مشخصات و قیمت انواع گوشی های موبایل به همراه امکان خرید آنلاین زیر قیمت بازار

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

دکل دوربین و دکل روشنایی و فونداسیون پیش ساخته
نویسنده : khashayars تاریخ : پنج شنبه 5 ارديبهشت 1398

دکل دوربین و دکل روشنایی و فونداسیون پیش ساخته

دکل دوربین پلاک خوان و بایدها و نبایدها در طراحی یک سیستم نظارتی هوشمند

در گروه صنعتی سازه های جهان نما

دوربین های نظارت تصویری هوشمند از جمله دوربین های مدار بسته هستند که در مکان های مورد نیاز نصب می شوند که معمولا برای ثبت ورود و خروج وسایل نقلیه بکار برده شده و به شما این امکان را می دهد تا تصاویر را ضبط کنید. اولین ویژگی مهم این نوع دوربین  کارایی در بالاترین رزولوشن است، در حقیقت، رزولوشن بالاتر و رزولوشن بالاتر، آسان تر خواهد بود که پلاک را مشاهده و خواند (نگاه کنید به مقالات CCTV Analog). بکارگیری از یک دوربین آنالوگ برای خواندن صفحات مجاز قطعنامه بیش از 720TVL امکان پذیر نخواهد بود. این رزولوشن 720TVL تقریبا 0.15 مگاپیکسل در سیستم اندازه گیری دیجیتال است که رزولوشن نسبتا کم دارد. با این حال، دوربین های با کیفیت آنالوگ با زاویه 75 درجه با لنز 3-6 میلی متری تا فاصله 3 متر، امکان مشاهده دقیق را فراهم می کنند. برای افزایش محدوده خوانندگان متن ساده در دوربین های آنالوگ، لنزهای با فاصله کانونی بلندتر می توانند مورد استفاده قرار گیرند، بنابراین زاویه دید شما کاهش می یابد و عمق دید بیشتری خواهید داشت. برای مثال، با یک لنز 12 میلیمتری، ما یک زاویه دید 25 درجه ای خواهیم داشت، اما شما قادر خواهید بود که صفحه گسترده ای با اندازه 10 متری داشته باشید.

اما آدرس آی پی شبکه مبتنی بر IP بسیار بهتر از حل و فصل مناسب شبکه است، که ایده آل برای ساده و ساده است.دوربین های نظارت باید قابلیت WDR داشته باشند. این مکانیزم کمک بزرگی در جلوگیری از اثرات منفی CCTV است. از آنجا که دوربین های CCTV در معرض اتومبیل های سبک هستند، استفاده از چنین ویژگی ای بسیار مهم است. ویژگی دید در شب IR یکی از ویژگی های مورد نیاز برای این نوع دوربین است، که باید توجه داشت که دوربین های دید در شب، باید در محدوده دوربین های مدار بسته انتخاب شوند. یکی دیگر از ویژگی های مهم انتخاب این سیستم این است که یک ضبط کننده DVR با کیفیت مناسب داشته باشد که تاثیر بسیار خوبی بر ضبط تصاویر با کیفیت بالا در فرمت های D1 یا WD1 با 25 فریم در ثانیه برای بررسی تصاویر ضبط شده داشته باشد.

CCTV شبکه به شما اجازه می دهد از نرم افزار پردازش تصویر برای شما استفاده کنید. نرم افزار تشخیص پلاک اجازه می دهد تا صفحات مجاز تمام اتومبیل های وارد شده یا خروجی را در پایگاه داده جامع ثبت کنید و کاربر می تواند ورود و خروج اتومبیل هایی که دارای شماره مجوز مجوز هستند را محدود کند.

 

تعیین نوع دکل دوربین بر اساس پارامترهای مختلف

برای طراحی یک دکل دوربین پلاک خوان ابتدا لازم است مشخص شود که هدف از نصب یک دوربین , کنترل ونظارت بر چه مکان یا موقعیتی است . برای این منظور پس از رایزنی با کارفرما و جلب نظر او و اعمال دید فنی بر موقعیت تعیین شده ارتفاع و زاویه دکل مشخص میشود. سپس با توجه به موقعیت قرارگیری و فاصله دوربین از هدف مورد نظر , نوع دوربین , لنز دوربین , گردان یا ثابت بودن آن و یا اینکه برای کنترل مکان , اشیاء , افراد و یا چه موردی انتخاب می شود دوربین مورد نظر انتخاب می گردد , که این یکی از مهم ترین پارامترهای تعیین مشخصات یک دکل دوربین پلاک خوان می باشد.

انتخاب نوع دکل چند وجهی بر اساس کارایی دوربین اسپید دام یا بولت

دکلی که برای یک دوربین ثابت با لنز معمولی با نام بولت طراحی می شود مسلما با دکلی که برای دوربین اسپید دام با لنز  32x با موتور گردان  و یا دوربین کنترل پلاک طراحی شده است بسیار متفاوت خواهد بود , چرا که برای دوربین ثابت( دوربین بولت)  با لنز معمولی که برای کنترل محیط پیرامون دوربین بکار می رود , وزش باد و اثر آن بر لرزش دکل تاثیر چندانی در افت کیفیت تصویر ندارد ولی همین لرزش می تواند منجر به افت کیفیت تصویر و گاهی عدم وضوح کامل تصویر در یک دوربین گردان با زوم 36x که برای کنترل مکان هایی دورتر از محل نصب دوربین است شود. از این رو لازم است برای دوربین های با زوم دقیق تر   دکل هایی بکار گرفته شود که از حیث متریال بکار گرفته شده , قطر و ضخامت ورق و  دیگر پارامترهای طراحی وضعیت ایده آل تری نسبت به دکل های دوربین ثابت داشته باشد. در دکل های با ارتفاع بلند پیشنهاد می شود یا دکل بصورت یک تکه ساخته شود ویا در صورت چند تکه بودن از اتصال پیچ ومهره و فلنچ استفاده کرد ونوع اتصال over lab  و یا تلسکوپی  به هیچ وجه برای استفاده در نوع دوربین های fast doom ( اسپید دام)  توصیه نمی شود , چرا که این اتصال , اتصال محکم و بدون لرزشی در یک دکل دوربین نمی باشد و معمولا برای دکل های روشنایی بکار میرود. بهترین نوع دکل برای نصب دوربین FAST DOOM استفاده از دکل 8 ویا 12 وجهی مونوپل( دکل چند وجهی مخروطی) با اتصال پیچ ومهره و فلنچ می باشد . بنابراین لازم است با توجه به موقعیت نصب دکل و سرعت منطقه ای باد و ایجاد تناسب آن با نوع دوربین بکار گرفته شده این اطلاعات در طراحی یک دکل ایده آل لحاظ شود.

طراحی ظاهر دکل دوربین (چند وجهی )بر اساس نوع کاربری و منطقه نصب

یکی دیگر از پارامتر های طراحی  , طراحی ظاهر و نمای بیرونی وتوجه به دورنمای یک دکل به عنوان یک دکل دوربین می باشد . چرا که لازم است یک هماهنگی بین تمام اجزای سیستم حفاظت و موقعییت محل و فرهنگ بومی محلی منطقه مورد حفاظت برقرار باشد.

گاهی دکل دوربین در یک پالایشگاه و یا یک منطقه ترافیکی است و لازم است ظاهر پایه و دوربین یک ظاهر رعب آور و کاملا آشکار باشد و گاهی در یک منطقه نظامی ویا حراست فرودگاه لازم است دکل با ظاهری معمولی وحتی شبیه یک دکل روشنایی و به اصطلاح استتار باشد که همین موقعیت بومی و هدف کارفرما از نظارت بزرگترین پارامتر در طراحی ظاهر یک دکل به شمار میاید.

تعیین نوع پوشش دکل دوربین طراحی شده( گالوانیزه گرم , رنگ و ... )

گام بعدی تعیین پوشش دکل است که با توجه به موقعیت جغرافیایی و اهداف کارفرما از بین پوشش های 1- گالوانیزه گرم ,2- رنگ اپوکسی و 3- رنگ معمولی را می توان انتخاب کرد.

 

 

دکل دوربین با پوشش گالوانیزه گرم (hot deep galvanized)

گالوانیزه گرم نوعی پوشش با ضخامت 120-80 میکرون است که از همه انواع پوششها دارای کیفیت , هزینه وعمر بیشتر است که درصورت استفاده از مواد مرغوب و دیگرشرایط مطلوب عمری با بیش از 30سال را خواهد داشت وبرای مناطق با رطوبت بالا بسیار مورد استفاده است. در این پوشش دهی دکل را پس از ساخت و سیر مراحل مختلف چربی گیری و اسیدشویی و... به وان محتوی روی مذاب داخل می کنند و پس از چند دقیقه آن را خارج کرده و سرد می نمایند که برای یک کیفیت مطلوب تمامی مراحل می بایست زیر نظر یک کارشناس مجرب انجام پذیرد.

 

دکل دوربین با پوشش رنگ

در پوشش نوع دوم از رنگ های ساده و یا رنگ  اپوکسی که یک نوع پوشش ضد اب و اتش است و از مشتقات مواد پلیمری می باشد استفاده می شود . در این پوشش دهی که معمولا بر روی سطوح بیرونی صورت میگیرد از یک دستگاه نیمه اتوماتیک رنگ پاش ویا قلم مو استفاده می شود. این پوشش دارای هزینه و عمر کمتر از گالوانیزه گرم بوده و برای مکان های رطوبتی کاربرد مطلوبی دارد.نوع سوم نیز استفاده از رنگ های معمولی بوده که معمولا برای مکان های گرم و خشک استفاده داشته و به دلیل ارزان بودن این پوشش معمولا در صدر توجهات اقتصادی می باشد که البته از نظر کیفی و فنی در مرتبه آخر قرار می گیرد.و کارفرما می بایست هر از گاهی بر روی پایه نصب شده تجدید پوشش نماید.

 

بررسی مکان نصب دکل دوربین چند وجهی مونوپل

مرحله بعد بررسی مکان نصب می باشد. این که دکل بر روی زمین و یا دیوار و یا پشت بام نصب می شود یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر طراحی آن و در نظر گرفتن زیر ساخت های نصب آن است. در صورتی که مکان نصب  بر روی زمین باشد می بایست فونداسیونی متناسب با شرایط سازه و نوع خاک منطقه طراحی و ساخته شود

نکاتی که باید هنگام نصب دوربین مداربسته  CCTV  به کار گرفته شود:

1- تعیین زاویه و ارتفاع مورد نیاز برای نصب دوربین (هدف از نصب دوربین، داشتن بزرگترین زاویه دید است).

2- تعیین نوع و کیفیت دوربین با توجه به اهداف نظارت

3- نوع دکل و پایه نگهدارنده را با توجه به مشخصات محیطی مشخص کنید

4- تعیین رنگ و نوع ورق و پوشش نهایی توجه به ویژگی های محیطی

5- محل مناسب برای نصب دکل CCTV را تعیین کنید.

 

اهداف نصب دکل دوربین مدار بسته

اهدافی که برای نصب دوربین مدار بسته بر روی دکل یا پایه در نظر گرفته شده به شرح زیر است:

حداکثر زاویه دید و نظارت
به حداقل رساندن نقاط کور
افزایش وسعت دید دوربین های مدار بسته
افزایش وضوح و دقت
.
جلوگیریاز دسترس برای  خرابکاری
کنترل و تمرکز بیشتر بر محیط اطراف

 

معرفی انواع دکل روشنایی و برج های نور

دکل روشنایی تلسکوپی برای ایجاد و طراحی یک سیستم روشنایی در محوطه ها نیاز به نصب سازه هایی بلند و مرتفع می باشد. یکی از مهمترین دليل های استفاده از دكل هاي روشنايي از نوع مونوپل و تلسكوپي از سوي صاحبان صنايع، استفاده از دكلهاي كمتر براي تامين روشنايي محوطه هاي بزرگتر مي باشد .

علاوه بر آن توليد روشنايي بهتر ، يكنواخت تر و ايجاد خيرگي كمتر به دليل ارتفاع بلند و در مقايسه با سيستم هاي روشنايي ديگر ، تعمير و نگهداري آسانتر ، در استفاده از اين گونه برج ها مي باشد.اين دكل ها بسته به نوع كاربري و محل استفاده و نياز كارفرما و كاربران داراي طراحي مهندسي مختص به خود هستند.

گروه صنعتی سازه های جهان نما در طراحی و اجرای پروژه های سازه های الکترومکانیکی مانند دکل ترافیکی ، آماده خدمات رسانی می باشد .

خصوصيات دكل هاي تلسكوپي روشنايي با تاج متحرك :

در طراحی و استفاده از این نوع دکل ها که معمولا جهت روشنايي محوطه ها، فرودگاهها،پاركينگ ها، بزرگراهها و استاديومهاي ورزشي و ... بکار برده می شوند مشخصه های زیر در نظر گرفته می شود

ساختار شکلی چند وجهي (12 و یا 16) وجهی و ترجیها مخروطی

قابليت نصب پروژكتور تا 30 عدد در تاج متقارن

قابليت نصب پروژكتور تا 24 عدد در تاج يكطرفه

داراي سيستم موتوري در انواع موتور فيكس،موتور موبايل و ارابه اي

داراي سيستم تعادلي

قفل ايمني جهت جلوگيري از سقوط ناگهاني تاج

تجهیز به سيستم كنترل از راه دور

قابليت تعميرات و تعويض لامپ ها و پروژکتورها در سطح زمين

شما عزیزان می توانید از مطلب مقاله های دکل دوربین در سایت ما  نیز استفاده نمایید .

 

فونداسیون های پیش ساخته

برای نصب انواع دکل ، نیاز به یک استراکچر محکم و مقاوم در برابر شرایط جوی می باشد. یکی از مهمترین استراکچرهای مقاوم در برابر شرایط جوی و مناسب در بکارگیری در یک پروژه مناسب ، فنی ، مهندسی و اقتصادی   فونداسیون بتنی مسلح می باشد که می توان به صورت پیش ساخته و یا اجرا در محل پروژه از آن استفاده کرد. گروه صنعتی سازه های جهان نما یکس از بزرگترین تولید کنندگان فونداسیون بتنی پیش ساخته در ایران می باشد.

درمقابل تمامی محاسن ومزایای بتن در ساخت سازه های مهندسی ٬ معایبی نیزبرآن وارد است که دربرخی موارد استفاده از آنرا در عضو های بتنی با محدودیت مواجه کرده است. این معایب را می توان بصورت زیر خلاصه کرد:
1- مقاومت کششی: مقاومت کششی بتن بسیار محدود ودرحد یک دهم مقاومت فشاری فولاد  است. لذا در بسیاری از موارد از مقاومت کششی بتن صرف نظر می شود.
2- حجیم بودن اعضای بتنی: پایین بودن مقاومت فشاری بتن در مقایسه با فولاد باعث شده است که اعضای باربر سازه های بتنی دارای ابعاد بزرگ و حجیم باشند.
3- سنگین بودن: حجیم بودن اعضای بتن آرمه وبالا بودن وزن مخصوص بتن باعث شده است که همواره سازه های بتنی سنگین تر از سازه های فولادی باشند.
4- انتقال حرارت: ضریب انتقال حرارت بتن همواره استفاده از عایق های حرارتی را در ساختمان الزام آور کرده است.
5- نیاز به نظارت دقیق: ساخت بتن٬ اجرای آن و عمل آوری بتن و همچنین فولاد گذاری در بتن نیازمند نظارت وکنترل دقیق است.
6- قالب بندی: ساخت قالب ٬ برپایی قالب ودر نهایت جمع کردن قالب در سازه های بتنی فرآیندی زمان بر و پر هزینه است.
7- سرعت کم اجرا: در اجرای قسمتهای مختلف سازه های بتن آرمه لازم است بتن قبل از بار گذاری٬ حداقل مقاومت لازم را در طول زمان کسب کرده باشد
باوجود این معایب امروزه مصرف بتن در کارهای مختلف ودر تمامی جوامع پذیرفته شده است اما همواره باید این نکته را به خاطرداشت که ساخت بتن زمانی رضایت بخش تلقی می شود که مطابق با دستورالعمل های فنی طرح٬ ساخته واجرا شود بنابراین در ساخت سازه های بتن آرمه٬ باید مراحل مختلفی دنبال شود:

  • ساخت قالب و قالب بندی و برپایی قالب
  • ساخت آرماتورها٬ آرماتوربندی و فولادگذاری
  • ساخت بتن٬ انتقال بتن وبتن ریزی
  • عمل آوری ومحافظت از بتن
  • بازکردن قالب ها٬ نظافت و انبارکردن قالب ها

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.