چگونه کولرگازی مناسب خریداری کنیم
مشخصات و قیمت انواع گوشی های موبایل به همراه امکان خرید آنلاین زیر قیمت بازار

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

چگونه کولرگازی مناسب خریداری کنیم
نویسنده : khashayars تاریخ : شنبه 4 خرداد 1398

چگونه کولرگازی مناسب خریداری کنیم

 

سرمایش و گرمایش خانه، تأثیر بسزایی در آرامش و آسایش‌خانه و خانواده دارد. مهم‌ترین ابزار سرمایش، کولرگازی است و کارکرد و کارایی آن بسیار اهمیت دارد. اینکه خرید کولرگازی، خریدی درست باشد و برای خنک کردن منزل مناسبت دارد یا خیر؛ دغدغه ایست که بخصوص در مناطق گرم بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. با گسترش روزافزون مدل‌ها و همچنین، پیشرفت تکنولوژی، این مسئله که خرید کدام کولرگازی بهتر است و پاسخگوی نیاز است، در اینجا به آن می‌پردازیم.

ابتدا لازم است آنچه را که در خرید کولرگازی اهمیت بالایی دارد، مکانی است که کولرگازی در آنجا نصب می‌گردد. این موارد شامل، منطقه جغرافیایی، تعداد افراد مستقر، میزان باز و بسته شدن درب، میزان تابش آفتاب، پنجره‌ها و پرده‌ها، طبقه آپارتمان، مقدار گرمایش تولیدشده توسط اجاق‌گاز و لامپ‌های روشنایی، دیوار و ستون‌های موجود، عایق‌بندی دیوار و سقف و دیگر مواردی که در بالا بردن دمای اتاق تأثیر دارند. حتماً این موارد را مدنظر قرار دهید. هرکدام از این پارامترها اهمیت خاص خود رادارند، مثلاً اگر اتاقی پشت بر آفتاب باشد، با اتاقی که برعکس آن باشد، در انتخاب خرید کولرگازی، تأثیر زیادی دارد.

انواع کولرگازی

 

کولرهای گازی دارای مدل‌های متفاوتی هستند که سه مدل آن بخصوص در ایران بیشترین کاربرد رادارند.

  1. پنجره‌ای: این مدل در درون پنجره نصب می‌گردد و پشت آن بیرون اتاق است و هوای گرم دستگاه به خارج فرستاده می‌شود. حمل‌ونقل آن از مدل اسپلیت راحت‌تر و قیمت کمتری دارد ولی صدای زیاد و مصرف برق بیشتر، از معایب آن بشمار می‌رود.
  2. اسپلیت: که به کولرگازی دو تیکه گفته می‌شود. به هر قسمت یونیت گویند. یونیت خارجی که در بیرون نصب‌شده و به‌وسیله لوله مسی، گاز به قسمت پنل که داخل و بر روی دیوار نصب است فرستاده می‌شود. رایج‌ترین و کاراترین مدل است. نصب و جمع‌آوری آن نیاز به نصاب متخصص داشته و قیمت گران‌تری نسبت به سایر مدل‌ها دارد؛ اما مصرف انرژی و صدای کمتری داشته و خنک‌کنندگی بهتر از مزایای آن بشمار می‌رود.
  3. پرتابل: قابلیت آسان در حمل‌ونقل و جابجایی دارد. در گوشه از اتاق قرارگرفته و فضایی را اشغال می‌کند. این مدل برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است.

مدل‌های کنسولی، سقفی-زمینی، کانالی و دیواری هم هست که مشتریان خاص خود را دارد.

متراژ فضای اتاق

در هنگام خرید کولرگازی، عبارتی همچون ۱۸ هزار، ۲۴ هزار و اعداد این‌چنینی را شنیده‌اید. گرچه برای هرکس تداعی بخش میزان خنک‌کنندگی است ولی این عدد از کجا به دست می‌آید. این واحد با BTU بیان می‌شود و یک واحد شمارش بریتانیایی است. این واحد مقداری است که برای خنک کردن اتاق توسط کولرگازی در نظر گرفته می‌شود و برای شرایط مختلف دمایی متفاوت است.

برای هر مترمربع یک اتاق مسکونی در آب‌وهوای معتدل مانند شهر مشهد حدود ۴۰۰ BTU و برای یک واحد تجاری حدود ۱۰۰۰ BTU نیاز است؛ اما در آب هوای گرم و مرطوب مانند شهرهای جنوبی برای یک متر از یک اتاق آپارتمانی حدود ۸۰۰ BTU و برای یک متر واحد تجاری ۱۲۰۰ BTU لازم خواهد بود.

مثلاً برای یک اتاق ۴۰ متر آپارتمانی در مشهد، کولرگازی با ۱۸۰۰۰ BTU کفایت می‌کند ولی برای اهواز حداقل ۳۰۰۰۰ BTU لازم است. این اعداد حدودی است و با توجه به شرایطی که قبلاً بیان شد، مقداری متغیر است. بهتر است برای استفاده بهینه از یک کارشناس و یا کسی که قبلاً شرایط مشابهی دارد و از کولرگازی استفاده کرده، سؤال شود. اگر کولری با ظرفیت کم خریداری شود، نه‌تنها دمای مناسب را فراهم نکرده، بلکه با کارکرد مدام کمپرسور، هم هزینه برق، بالا رفته و هم استطحلاک دستگاه افزایش میابد. از سویی اگر ظرفیت بالا تهیه گردد، هم هزینه گزافی پرداخت‌شده و هم سرمای بیش اندازه تولید می‌شود که قطعاً دل‌چسب نخواهد بود.

کمپرسور

وظیفه اصلی و قلب کولرگازی بشمار می‌رود و به سه مدل در کولرگازی‌ها وجود دارند.

  1. پیستونی که مدل قدیمی‌تر است و دارای قدرت زیاد و سروصدای بیشتری است. این نوع کمپرسورها به دلیل قدرت بیشتر برای مناطق خیلی گرم و مرطوب مناسب است.
  2. روتاری نوع جدیدی که در دستگاه‌های جدید بکار رفته و از صدای کمتر و مصرف انرژی کمتری بهره میرند. این دسته برای مناطق معتدل و گرم و خشک پاسخگو بوده و صرفه بیشتری دارند.
  3. مدل اسکرول که دارای توان بالا و مصرف بیشتری دارند. این نمونه برای کسانی که خنک‌کنندگی بالا در شرایط سخت را می‌خواهند، استفاده می‌گردد.

اینورتر

اینورتر یک برد الکترونیکی است که از خاموش و روشن‌شده کمپرسور جلوگیری می‌کند. به عبارتی در کولرگازی زمانی که هوای مطلوب فراهم شد، کمپرسور خاموش شده و هنگامی‌که دما از حد نرمال گرم‌تر شود، مجدداً کمپرسور روشن می‌شود. این راه‌اندازی مجدد، انرژی بالایی می‌طلبد. اینورتر باکم و زیاد کردن دور کمپرسور از خاموش و روشن شدن جلوگیری نموده و گاهی تا ۶۰% مصرف را کاهش می‌دهد.

برچسب انرژی

در کل برای خرید کولرگازی به برچسب مصرف انرژی دقت نمایید. این برچسب نشان‌دهنده مقدار مصرف برق است و از حرف A تا حرف G را نشان می‌دهند. هر چه کولرگازی به حرف A نزدیک‌تر باشد، خبر از کم‌مصرف بودن آن دارد. با پیشرفت تکنولوژی این کاهش مصرف بیشتر، باعث شده تا نماد A++هم به‌ برچسب‌ها اضافه گردد.

جهت اطلاع از قیمت های کولر گازی کم مصرف میتوانید با کارشناسان فروش بانه کولر تماس حاصل فرمایید:
09120326021
09120326019

برند و گارانتی

امروزه برندها و محصولات متفاوتی در بازار موجود است. هر برندی تأثیر و تصویر خاص در ذهن افراد بجا گذاشته است. بررسی و انتخاب برند کولرگازی  را غافل نشوید. یکی از مهم‌ترین تأثیر برند علاوه بر کیفیت و کارایی، گارانتی و خدمات پس از فروش است.

طرح و رنگ

طراحی زیبایی خاصی به کولر می‌بخشد و به طبع این زیبایی بر اتاق اثربخش است. طراحی در مدل‌های اسپلیت مهم است. رنگ پنل کولر هم سلیقه ایست ولی از همخوانی با لوازم و طراحی اتاق مطمئن شوید.

نوع آب‌وهوای سازگار

در هنگام خرید کولرگازی، حتماً به سازگار دستگاه به آب‌وهوای منطقه خود توجه کنید. اگر مناسب شرایط آب و هوایی شما نیست، از خرید آن صرف‌نظر کنید.

آلیاژ کندانسور

آلیاژی است که در شبکه کندانسور بکار رفته و از دو جنس مس و آلومینیوم است. جنس مسی بهتر است ولی به‌تنهایی پارامتر ارزشمندی نیست.

چرخش باد

بعضی کولرها چرخش باد سه‌بعدی یا همان چهار جهت رادارند. برخی هم در دو جهت بالا و پایین است. اگر برای شما اهمیت دارد (که به دلیل کارایی بیشتر، توصیه می‌شود.) به آن توجه کنید.

پرتاب باد

مقدار فاصله‌ای است که باد کولرگازی به آنجا وزیده می‌شود. این فاصله به متر بیان می‌گردد.

صدای کولر

مقدار صدای تولیدشده توسط کولرگازی است که هر چه کمتر باشد، آرامش بیشتری هم به دنبال دارد. این پارامتر با واحد db در کاتالوگ مشخص‌شده است.

فیلتر تصفیه

این فیلتر که جهت تصفیه کردن باد خروجی کولرگازی نصب می‌شود و برای تصفیه ذرات گردوغبار و آلایندگی و باکتری‌ها بکار می‌رود. این فیلتر دوره‌ای نیاز به تمیز کردن دارد.

خنک‌کنندگی سریع

این امتیاز در برخی دستگاه‌ها باعث خنک شدن سریع محیط می‌شوند. در این حالت کولر از توان بالا و تکنولوژی خاص بهره می‌برد.

دورکننده حشرات

خصوصیت جدید است که با فراری دادن حشرات مزاحم آرامش بیشتری برای خواب و استراحت به دنبال دارد.

سرمایشی گرمایشی

کولرگازی وظیفه اصلی خنک کردن محیط است. اگر برایتان اهمیت دارد، مدلی تهیه کنید که سرمایشی گرمایش است و در زمستان کار بخاری را انجام می‌دهد. کولرگازی در این حالت با عوض کردن چرخش گاز، کار پنل و کندانسور را جابجا می‌کند.

برنامه خواب و تایمر روشن و خاموش شدن

 

برنامه خواب، با افزایش دما در هنگام شب، خوابی لذت‌بخش را به شما می‌دهد. معمولاً در هر دو ساعت یک‌بار، یک واحد به درجه خنک‌کنندگی می‌افزاید. تایمر روشن و خاموش امکان فعالیت دستگاه درزمانی که در دسترس نیستید را به شما می‌دهد.

تک فاز و سه فاز

 

معمولاً کولرگازی‌ها تک فاز هستند ولی در نمونه‌های قدرتمندتر سه فاز هم وجود دارند. سه فازها قدرتمندتر می‌باشند. حتماً قبل از خرید کولرگازی سؤال کنید.

لوازم جانبی

به همراه کولرگازی اسپلیت، لوله مسی وجود دارد. این مقدار حدود ۵ متر است. حتماً از وجود آن و متراژش مطمئن شوید. از وجود دفترچه و کنترل آن‌هم اطمینان حاصل نمایید.

چند نکته

 

حتماً از عدم تخلیه گاز، مطمئن شوید. اگر گاز تخلیه‌شده باشد، علاوه بر از دست دادن گاز اصلی، شامل هزینه شارژ مجدد گاز خواهید شد.

از آسانی کار با کنترل آن و آموزش کار با آن، توسط مأمور نصب بهره‌مند شوید.

کمپرسور و کندانسور را در زیر سایه و در مسیر باد قرار دهید. مطمئن شوید فضای کافی برای چرخش هوا را داشته باشد.

بانه کولر مرکز عرضه جدیدترین و با کیفیت ترین لوازم خانگی همراه باگارانتی معتبر، این بار افتخار دارد تا محصولات خود را از طریق اینترنت و با مشاوره لازم جهت خرید محصولات بنا بر نیاز مشتریان و نوع استفاده در اختیار آنان قرار دهد .محصولات کلا مدلهای اصلی شرکتهای اجنرال ، ال جی ، سامسونگ ، میتسوبیشی و بوش می باشد. مشتریان حق دارند که اجناس را سالم تحویل بگیرند به همین خاطر پیکی که کالا را می آورد برای شما تست انجام می دهد و کالا را بدون خط خوردگی به شما تحویل می دهد.

  • نصب رایگان،
  • تحویل در محل شرکت یا محل کار شما،
  • ارسال تضمینی به سراسر ایران

و مهم‌تر از این‌ها

  • پرداخت وجه کالا پس از تحویل.

شما عزیزان در هر کجای ایران هستید میتوانید تنها با یک تلفن محصول خود را سفارش داده و آن را بصورت تضمینی درب منزل خود تحویل بگیرید و پس از تحویل کالا مبلغ آن را پرداخت کنید. ارسال کالا کاملا رایگان و شامل هزینه نمی باشد. محصولات بانه کولر تماما همراه با گارانتی و نصب رایگان می باشد.

این متن صرفا یک رپورتاژ آگهی می باشد و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت متوجه سایتی است که لینک آن در داخل متن رپورتاژ آگهی قرار گرفته است

.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.