نسخه، مرکز بهداشت و سلامت و دانستنی های پزشکی
مشخصات و قیمت انواع گوشی های موبایل به همراه امکان خرید آنلاین زیر قیمت بازار

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

نسخه، مرکز بهداشت و سلامت و دانستنی های پزشکی
نویسنده : khashayars تاریخ : چهار شنبه 5 تير 1398

نسخه، مرکز بهداشت و سلامت و دانستنی های پزشکی

هر شخصی ممکن است به جراح پلاستیک مراجعه کند. این جراحان قبل از شروع هر پروسیجر جراحی، بیماران خود را معاینه می‌کنند. طبیعی است که ممکن است در میان بیماران، تعدادی فرد دیابتی نیز به چشم بخورد. جراحان پلاستیک  معمولا افراد مبتلا به دیابت را نیز ویزیت می‌کنند. دیابت یک اختلال است که در آن بدن نمی‌تواند به درستی از قندی که توسط فرد مصرف می‌شود (به ویژه گلوکز) استفاده کند. عوارض ناشی از بیماری می‌تواند روند بهبودی و ترمیم را پس از جراحی با مشکل مواجه کند. اگر شما یک فرد دیابتی هستید و قصد عمل جراحی زیبایی دارید مقاله زیر را حتما مطالعه بفرمایید.

Close-up Of Person Hands Holding Glucometer At Desk

دیابت چیست؟

این اتفاق، یا به این دلیل است که بدن فرد، انسولین تولید نمی‌کند، همانطور که در مورد افراد مبتلا به دیابت نوع 1 این قضیه صدق است. یا از سوی دیگر، زمانی که بدن یک فرد توانی کنترل گلوکز را از دست می‌دهد. زیرا سلول‌های بدن او به هورمون انسولین پاسخ نمی‌دهند، این نوع دیابت نوع 2 نامیده می‌شود. با هر دو نوع دیابت، قند خون و یا میزان قند خون بالاتر از حد نرمال است. سطح گلوکز خون بالا می‌تواند منجر به مشکلات بسیاری شود. مشکلاتی مانند:

  • لمس یا احساس درد دست و پا (نوروپاتی)
  • نابینایی
  • مشکلات کلیوی
  • مشکلات قلبی
  • و مشکلات بهبود زخم

همه این مشکلات و مشکلات دیگر ناشی از عدم کنترل صحیح گلوکو خون توسط بدن است.

دیابتی ها و ترمیم زخم

جراحان پلاستیک اغلب به دنبال راه‌کاهایی برای کاهش اسکار جراحی ناشی از برش روی پوست هستند. آن‌ها بهترین شیوه‌های جراحی برای التیام به موقع و مناسب زخم را اجرا می‌کنند. این جراحان قبل از شروع هر پروسیجر جراحی به دقت بیمارن خود را ارزیابی می‌کنند. و بیشتر، کیس‌هایی را برای عمل انتخاب می‌کنند، که سلامتی عمومی مناسبی داشته باشند. هر چه بیمار سالم‌تر باشد احتمال موفقیت عمل نیز بالا خواهد رفت. بنابراین برای جراحان مهم است که همه مراحل عمل جراحی، از آغاز اولین برش روی پوست، تا التیام کامل رد برش به بهترین شکل پیش برود. از سویی ممکن است فردی دچار دیابت باشد و قصد انجام عمل زیبایی داشته باشد. یک تناقض جالب و منحصربه‌فرد برای جراح پلاستیک پیش می‌آید.

در تمام عمل‌های جراحی، زخم ایجاد می‌شود. هر کجای بدن برش بخورد خواه‌ناخواه رد برش باقی خواهد ماند و این طبیعی است. جراح پلاستیک معمولا تنها جراحی است که  کم‌ترین رد برش را بر روی  پوست بیمار باقی می‌گذارد. و شهرت عمده آن‌ها به این خاطر است که برش‌های جراحی آن‌ها معمولا ظریف و در قسمتی از بدن است که به راحتی پنهان می‌شود. از آنجا که ممکن است عوارض در یک بیمار کاملا سالم و بدون سابقه بیماری در گذشته نیز پیش بیاید، بیماران دیابتی ممکن است در معرض خطر بیشتری قرار بگیرند. زیرا یکی از مشکلات آن‌ها حداقل بعد از عمل جراحی، بهبود بسیار کند زخم در آن‌هاست. زیرا مکانیزم‌های التیام زخم در آن‌ها تقریبا سرکوب شده‌اند. بنابراین باید برای این بیماران حساسیت بیشتر به خرج داد.

آیا بیماران دیابتی می توانند جراحی پلاستیک انجام دهند

جواب کوتاه این  سوال بله است. اما بیمار دیابتی باید تحت شرایط خاص زیر تیغ جراحی برود. اگر فرد بتواند سطح گلوکز خون خود را کنترل کند، می‌تواند تحت عمل جراحی قرار بگیرد. اما چگونه یک بیمار دیابتی می‌تواند سطح گلوکوز خون خود را به سادگی کنترل کند؟

سطح گلوکوز خون را با دستگاهی به نام گلوکومتر اندازه‌گیری می‌کنند. این تست به‌صورت رندوم و تصادفی از بیمارن گرفته می‌شود. و ممکن است در هر زمانی از روز این تست گرفته شود. بعضی اوقات ممکن است نتیجه تست نرمال باشد، حتی اگر بیمار سطح گلوکوز خون خود را مدیریت نکرده باشد. از این جهت انجام این تست ساده گلوکوز خون برای بیماران دیابتی کافی نیست.

معمولا همه بیماران یک آزمایش خون ساده قبل از جراحی می‌دهند. این طبیعی است و بیمار مبتلا به دیابت نیز باید چنین آزمایشی بدهد. اما یک جراح پلاستیک حرفه‌ای درخواست انجام یک تست مهم دیگر را می‌دهد. این تست با نام "سطح هموگلوبین گلیکوزیله شده یا (glycosylated hemoglobin level)" شناخته می‌شود. نام دیگر این تست هموگلوبین A1c است.

آزمایش ذکر شده یک آزمایش بسیار دقیق است که سطح گلوکوز خون را به‌صورت طولانی مدت ارزیابی می‌کند. جراح می‌خواهد بداند که آیا بیمار در طول دو یا سه ماه گذشته موفق به کنترل میزان گلوکوز خون خود شده است یا نه. اگر سطح هموگلوبین فرد مبتلا به دیابت کمتر از 7% بود، بیمار می‌تواند به راحتی و در شرایط کنترل شده اقدام به عمل جراحی پلاستیک نماید. اما چنانچه نتیجه تست بیشتر از 7% بود، نشان دهنده این است که بیمار در مدیریت سطح گلوکوز و انسولین خود موفق نبوده. و قطعا انجام عمل جراحی باید به تعویق بی‌افتد. اگر بیمار با سطح گلوکوز بیشتر از 7% زیر تیغ جراحی برود نه تنها ممکن است طی جراحی مشکلی برای او پیش بیاید بلکه بهبود زخم در این بیمار به کندی صورت خواهد گرفت.

حتی در صورت مثبت بودن تست فوق، جراح باید برای مدیریت بهتر بیمار از پزشک معالج دیابت فرد کمک و مشورت بگیرد. خلاصه که امکان عمل جراحی برای اشخاص دارای دیابت وجود دارد اما به‌شرط اینکه تمامی آزمون‌ها و موانع برداشته شوند. موانعی که به حفظ سلامتی شخص کمک می‌کنند و تحت هر شرایطی اجازه انجام هر پروسیجر درمانی را صادر نمی‌کنند.

این متن صرفا یک رپورتاژ آگهی می باشد و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت متوجه سایتی است که لینک آن در داخل متن رپورتاژ آگهی قرار گرفته است



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.