تجربه حساب و کتاب مدرن با نرم افزار حسابداری قیاس
مشخصات و قیمت انواع گوشی های موبایل به همراه امکان خرید آنلاین زیر قیمت بازار

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

تجربه حساب و کتاب مدرن با نرم افزار حسابداری قیاس
نویسنده : khashayars تاریخ : جمعه 21 تير 1398

تجربه حساب و کتاب مدرن با نرم افزار حسابداری قیاس

مقدمه ای بر حسابداری و تاریخچه آن و لزوم استفاده از نرم افزار حسابداری

از دیرباز تاکنون، مردم با هر میزان از سواد و دانش، دارایی خود را مورد ارزیابی قرار می داد و حسابداری آن را انجام می داد. وسایل و تجهیزات حسابداری در آن زمان، کاغذ و قلم، چرتکه، ماشین حساب و ذهن خود افراد بود. حسابداری نزدیک به 6000 سال قدمت دارد و نخستین مدارک و مستندات حسابداری مربوط به 3600 سال قبل از میلاد بر می گردد. در ایران نیز این پیشینه به تمدن هایی بر می گردد که در ایران بوجود آمد و مدارک حسابداری بدست آمده در آن زمان، دارای قدمتی 25 قرنه می باشد که پیشرفت ایران در راه حسابداری و تنوع متعدد آن در راه امور مملکت، کاملا قابل مشاهده می باشد. با گذشت زمان، نرم افزار حسابداری به روی کار آمد.

اهمیت حسابداری و نرم افزار حسابداری در جامعه کنونی

در دنیای امروزی با پیشرفت شگرف، مؤسسات کوچک و فردی، جای خود را به مؤسسات بزرگ و وسیع دادند.

در این مؤسسات که با تعداد بالا کار انجام می شود، ( تولید، خرید، فروش ) نیاز به پیاده سازی یک سیستم یکپارچه و منظم حسابداری می باشد تا از دزدی، اختلاس، کم یا زیاد آمدن جلوگیری شود و بتوان یک لیست منظم از درآمد و هزینه شرکت در اختیار داشت. این مدل از حسابداری هم اکنون تحت سیستم و برنامه ریزی نرم افزار های مخصوص حسابداری انجام می شود که به سرعت جای حساب و کتاب های دستی را گرفتند و توانستند علاوه بر افزایش سرعت و کارایی، اشتباه و خطا را به حداقل برسانند و در زمان نیز صرفه جویی کنند.

این برنامه ها در زمان کوتاهی، لیستی از تولیدات، فروش، خرید و مواد اولیه تهیه می کنند ( این لیست شامل موارد کوچکتری نظیر دستمزد و ضایعات و . . . نیز می شود ) که می توان با آن مقایسه لازم را انجام داد و سود و زیان شرکت را ملاحظه کرد و با آن تحلیل های لازم را انجام داد. به طور کلی با وجود این برنامه ها، کار بسیار راحت شد و کامپیوتر و برنامه، جای کاغذ و محاسبات دست نویس انسان ها را گرفت.

نرم افزار حسابداری تحت وب

وقتی ما برنامه ای را دریافت می کنیم و آن را نصب می کنیم، روی سیستم مان وجود دارد و از آن بهره می بریم ولی وقتی برنامه ای، روی خط اینترنت کار می کند و راه اندازی می شود، اصطلاحا به آن تحت وب گفته می شود. نرم افزار حسابداری تحت وب، به این صورت عمل می کند که داده های لازم را به آن می دهیم و از طریق اینترنت، پاسخ را به ما عرضه می کند. بسیاری از برنامه ها بدین صورت وجود دارد که در نوع خود، جدید و جالب به نظر می رسد. البته این نوع نرم افزار حسابداری، بیشتر برای محیط های کوچک مناسب است و برای شرکت های بزرگ و وسیع، معمولا نرم افزار های کارا و سنگین تری لازم است تا تمام داده ها را در خود نگه دارد و بتواند اطمینان خاطر را به مدیران دهد که تمام حساب و کتاب ها و محاسبات، صحیح و درست می باشند.

نرم افزار حسابداری ابری چیست ؟

مفهوم حسابداری ابری شاید برای بسیاری از افراد کلمه ای ناشناخته باشد. اصطلاح پردازش ابری، به این معنا می باشد که با استفاده از اینترنت، بتوان به نرم افزار در فضایی دسترسی داشت که هیچ نیازی به حضور شخص یا فردی بر روی یک کامپیوتر خاص نخواهد بود و نیاز به نصب نرم افزار روی سیستم های مختلف نیست.

حسابداری ابری یا نرم افزار حسابداری ابری، که با حسابداری آنلاین نیز شناخته می شود در واقع عملی مانند پردازش ابری را انجام می دهد. در واقع مثل این می ماند که شما روی سیستم محل کار خود نرم افزار حسابداری نصب کرده اید ولی می توانید در خانه با اینترنت و بدون نصب برنامه مورد نظر، تنها از طریق مرورگر وب، به نرم افزار حسابداری مذکور دسترسی داشته باشید.

همه این موارد ( حسابداری تحت وب، حسابداری ابری، نرم افزار حسابداری ) برای راحت تر کردن کار ها ایجاد شده و ما را به سمت این می برد که با حداکثر سهولت، بتوان کار مورد نظر را انجام داد. بسیاری از شرکت ها از این طریق و از راه دور می توانند شرایط شرکت یا کارخانه خود را ملاحظه کنند یا به افراد حرفه ای و حسابداران خبره نشان دهند تا آن ها بتوانند برایشان تصمیم بگیرند و نظر شخصی خود را اعلام کنند. باید قبول کرد که پیشرفت علم و تکنولوژی در بسیاری از مشاغل، سهولت لازم را برای افراد به وجود آورده و باعث شده است در کوتاه ترین زمان ممکن، حداکثر کار ها پیش برود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.