ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی چیست؟
مشخصات و قیمت انواع گوشی های موبایل به همراه امکان خرید آنلاین زیر قیمت بازار

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی چیست؟
نویسنده : khashayars تاریخ : دو شنبه 7 خرداد 1397

ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی چیست؟

ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی نوعی رویکرد فیلم‌سازی برای ساخت ویدیوهای قدرتمند برای گسترس کسب و کارها، برندهای تجاری و برندهای شخصی است. بطور کلی می‌توان گفت اگر کسی قصد ارائه خدمات و محصولاتی در دنیای مجازی اینترنت و رسانه های اجتماعی را داشته باشد؛ می‌تواند با استفاده از اتخاذ روشهای درست بازاریابی ویدیویی یا همان ویدیو مارکتینگ به نتیجه دلخواه و سودمند برسد.

بازاریابی ویدیویی می‌تواند در هر حوزه‌ای اعم از جذب مخاطب، گسترش آگاهی از یک برند، فروش یک محصول یا ارائه یک سرویس وارد شود. ویدیو مانند یک ابزار واسط بین یک برند و مخاطبانش شروع به نقش آفرینی کار ساز خواهد کرد.

اگر یک تصویر ارزشی معادل با هزار کلمه داشته باشد، بنظر شما ارزش یک ویدیو چقدر است؟ طبق تحقیقاتی که به عمل آمده هر دقیقه از یک ویدیوی جذاب معادل با ۱/۸ میلیون کلمه است.

اینترنت اقیانوس انبوهی از اطلاعات است و تجارت در حوزه فعال اینترنت، مستلزم این است که وب‌سایت و محتوای موجود در آن برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده باشد. این بهینه سازی به یک تجارت آنلاین کمک می‌کند تا توسط موتورهای جستجو به راحتی دیده شود.

خدمات تولید و بازاریابی ویدیویی که در اصل به آن ویدیو مارکتینگ نیز گفته می‌شود، به تمامی کسب و کارها کمک می‌کند تا بهتر دیده شوند و موثرتر پیش روی کنند.

مفهوم ویدیو مارکتینگ اصلا پیچیده نیست. در حقیقت، مفهوم این عبارت و فعالیتی که از با نام بازاریابی ویدیویی انجام می‌پذیرد؛ بسیار ساده است.

بازاریابی ویدیویی یعنی استفاده بهینه از ویدیو به منظور ارتقاء سطح کیفی کسب و کار، محصول، خدمات و یا برند شما و شرکت شما است. به عبارت دیگر ویدیو ابزار اصلی این رقابت قدرتمند محسوب می‌شود.

  • ویدیو نظرات مشتریان شما
  • ویدیو رویدادها و اتفاقات درون سازمانی
  • آموزش های ویدیویی
  • ویدیوهای توصیفی از محصولات یا خدمات
  • ویدیوهای آموزشی شرکتی
  • ویدیو های ویروسی

سیر فرآیند بازاریابی ویدیویی

بازاریابی ویدیویی چه می‌کند؟

شما به عنوان یک برند یا یک مدیر کسب و کار، اقدام به ساخت ویدیو با استراتژی‌های درست می‌کنید. قصد شما از تولید این ویدیو ممکن است فروش بیشتر محصولات، ایجاد ترافیک بیشتر به سمت وب سایت خود و یا معرفی خود در بین مخاطبان باشد.

از آنجایی که قرار است ویدیویی بسازید که باعث ایجاد تعامل بیشتر و ارتباط سازنده بین شما و مخاطبنتان شود، بنابراین به گروه فیلمسازی مجربی نیاز دارید که با ارائه راهکار های درست شما را به نتیجه نزدیک‌تر کند.

ویدیو مارکتینگ معدن طلای ناب است

یکی از عوامل بهینه‌سازی و افزایش سئو وب سایت، استفاده از ویدیو است. با استفاده از استراتژی درست و هدفمند در فرآیند بازاریابی ویدیویی براحتی و در مدت زمانی اندک می‌توانید وب سایت خود را به اولین صفحات و لینک های متورهای جستجو مانند گوگل برسانید.

یکی از مباحثی که در امر بهینه‌سازی و سئو سایت موثر است، نرخ کلیک‌ها یا همان Click  Through Rates است که باید بااستراتژی بازاریابی ویدیویی به این امر مهم دست یافت.

جالب است بدانید که وب سایت YouTube دومین موتور جستجوی دنیاست. البته موتور جستجوی که تنها تمرکزش بر روی ویدیو است. اولین موتور جستوجوی دنیا Google صاحب یوتیوب است و با استفاده از تگ‌های مناسب و تکنیک های بازاریابی ویدیویی براحتی می‌توانید گوگل را از آن خود کنید.

چطور به افزایش نرخ تبدیل برسیم؟

یکی از تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که بیش از ۵۷٪ مشتریان و مصرف کنندگان در فروشگاه‌های آنلاین، پس از تماشای ویدیو معرفی یک محصول اقدام به خرید آن محصول می‌کنند. اگر به این آمار کمی دقت کنیم، متوجه می‌شویم که شما با اتخاذ استراتژی ویدیویی مناسب توانایی رسیدن به فروش دو برابر را خواهید داشت.

سکوی پرش اثرگذاری برای ورودی بیشتر و افزایش ترافیک و فروش شما عمل خواهد کرد.

ویدیو یکی از راحت‌ترین روشهای دسترسی است

روش‌ها و مکان‌های بسیار زیادی برای نمایش یک ویدیو وجود دارد:

  • شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب، آپارات، فیسبوک، نماشا، ویمیو، اینستاگرام و …
  • شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای
  • تلویزیون های شهری و …

به یا داشته باشید که محدودیتی در این بخش نخواهید داشت و باید تمام توان خود را در راستای استفاده از این پتانسیل موجود بکار بگیرید.

درصد اثرگذاری استراتژی درست ویدیو مارکتینگ

طبق تحقیقاتی که توسط Wyzowl انجام شده، در سال ۲۰۱۷ حدود ۶۱٪ از کسب و کارها شروع به استفاده از ویدیو مارکتینگ در کار خود کرده‌اند. آمار جالب‌تر این است که ۶۶٪ از این کسب و کارها اصلا از این استراتژی کارآمد در سال گذشته استفاده‌ای نکرده اند. بزودی زود، شاهد آمارهای شگفت انگیزی در زمینه استراتژی بازاریابی ویدیویی در رشد کسب و کارها خواهیم بود.

حرف که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند

یکی از تکنیک هایی که باید در این حوزه از آن بهره برد؛ استفاده موسیقی مناسب و همسو با متن و داستان ویدیو است. به این خاطر که باید بتوانید با ویدیویی جذاب و گیرا قلب و احساسات تماشاچی خود را هدف گذاری کنید. همسانی موسیقی و جریان ویدیو مستقیما به مرکز احساسات ذهن فرد مشاهده کننده ورود پیدا خواهد کرد.

برقراری ارتباط معنادار توسط ویدیو بسیار موثرتر از یک متن خواهد بود.

ویدیو مارکتینگ برای برند های برتر

اینکه هر برندی باید از پتانسیل ویدیو استفاده کند مسئله جدیدی نیست. اما می‌توان گفت که اهمیت و ارزش ویدیوها قطعا تغییر و تحولی داشته است. ویدیو دیگر بخشی از فرآیند بازاریابی نیست. می‌توان گفت مهمترین بخش فرآیند بازاریابی ساخت ویدیویی قدرتمند و جذاب است. به همین دلیل باید قبل از ساخت ویدیو به نوع و نحوه انتشار آن دقت بسیار داشت.

به این نکته توجه کنید:  یکی از مسئولان اجرایی فیس بوک پیش بینی کرده است که تا چند سال آینده تقریبا تمام محتوای موجود در فیس بوک ویدیویی خواهد شد. حالا باید تمام تلاش خود را بکنید که چه نوع ویدیویی برای برند شما مناسب است و چطور میتوان آن را برای موتورهای جستجو در سطح اینترنت بهینه سازی کرد.

براساس تحقیقاتی که توسط HubSpot انجام شده، ۵۴ درصد از مخاطبان ترجیح می‌دهند به جای خبرنامه های ایمیلی به یک ویدیو تماشا کنند. در تصویر زیر برخی از این آمارها را می‌توانید مشاهده کنید.

۱۲ نوع ویدیویی که برای بازاریابی برند خود باید بسازید

قبل از اینکه شروع به فیلم برداری یا هر کار دیگه ای بکنید باید بدانید که چه نوع ویدیویی مناسب برند و هدف شماست. باید بدانید که کدامیک از این ۱۲ نوع ویدیو میتواند مفهوم شما را به درستی و بدون نقص انتقال دهد. لطفا با انواع ویدیوهای بازاریابی آشنا شوید:

  1. ویدیوی دمو محصول
  2. ویدیوی برندها
  3. ویدیوی رویدادها و وقایع
  4. مصاحبه های تخصصی
  5. ویدیوی آموزشی و راهنمایی محصول یا سرویس
  6. ویدیوی توصیفی
  7. ویدیوی انیمیشنی
  8. ویدیوی موردی و نظرات مشتریان
  9. ویدیوی زنده
  10. ویدیوی ۳۶۰ درجه پانوراما {واقعیت مجازی}
  11. ویدیوی واقعیت افزوده
  12. ویدیوی شخصی

کمپین بازاریابی ویدیویی خود را شروع کنید

اولین قدم شروع و تعیین استراتژی درست بازاریابی ویدیویی برای گسترش یک کسب و کار یا افزایش فروش یک محصول، شناخت بازار هدف و جمع‌آوری اطلاعات مناسب است. سپس باید اطلاعات را با نگاهی زیرکانه و عالمانه تحلیل کرد. هنگامی که به شناخت دقیق و درست رسیدید، می‌توانید کمپین بازاریابی ویدیویی خود را تعیین و شروع کنید.

  1. دوست دارید تماشاچی و مخاطب شما چه چیزی بداند؟ بشنود؟ یا ببیند؟
  2. قصد دارید چه پیامی را انتقال دهید؟
  3. نهایتا می‌خواهید تماشاچی شما چه کاری انجام دهد؟

بعد از تعیین استراتژی درست و سناریونویسی ویدیو، باید شرکتی مناسب برای این کار انتخاب کنید تا تمام فرآیند ذهنی شما را به تصویر بکشد. البته هرکسی می‌تواند با استفاده از یک دوربین ساده و کمی امکانات شروع به فیلم برداری کند، اما کیفیت و نتیجه این کار به مراتب مهمتر از هزینه و فاکتور‌های دیگر است.

تیک زوم به تمامی کسب و کارها و تاجرین عزیز توصیه می‌کند که ساخت یک ویدیو مناسب با استراتژی ویدیو مارکتینگ شگفت انگیز، بهتر از ساخت ده ها یا صدها ویدیو ناکارآمد است.

تیک زوم یک شرکت بازاریابی ویدیویی و استارتاپ ویدیو مارکتینگ در اینترنت است که به کسب و کارها کمک می‌کند تا تجارت خود را با یک فرآیند تکنیکی گسترش دهند. با کمک تیک زوم می‌توانید رقبا را کنار بزنید و حرکت رو به جلو تجارت خود را سریعتر کنید.

ترجیح می‌دهید چه نوع محتوایی از برند یا کسب و کار محبوب خود دریافت کنید؟

مزایا و معایب ویدیو مارکتینگ چیست؟

بازاریابی یک کلمه و مفهوم گسترده و پیچیده است. انواع متفاوتی از بازاریابی وجود دارد که هرکدام برای خود مزایا و معایبی دارند. در حوزه ویدیو مارکتینگ قطعا ویژگی‌ها و امکانات بسیار زیادی نهفته است و می‌تواند کاربردهای موثری برای برندها و گسترس مخاطبان یک کسب و کار داشته باشد.

بازاریابی ویدیویی برای هر کسب و کاری مفید، موثر و لازم الاجرا است. اما از کجا می‌دانید که چه نوع بازاریابی و چه نوعی ویدیویی برای کسب و کار شما مناسب است.

بارگذاری ویدیو:

متاسفانه بستر اینترنتی موجود در کشور هنوز بطور کامل پرسرعت و پایدار نیست و نمی‌توان روی تماشای ویدیو در اکثر نقاط کشور حسابی باز کرد. جدا از بحث اینترنت پرسرعت، افرادی که کم صبر و تحمل باشند نیز اجازه بارگذاری و لود ویدیو با سرعت اینترنت پایین را نمی‌دهند. همین امر باعث می‌شود مخاطب شما قبل از تماشای یک ویدیو از وب سایت شما خارج شد و به نرخ خروج {Bounce Rate} سایت شما افزوده شود.

ساخت ویدیو:

درست مثل نویسندگی، ویراستاری، و انتشار یک مطلب، ساخت ویدیو، مونتاژ، و انتشار آن در شبکه های اجتماعی و کانالهای مختلف نیز کاری سخت و طاقت فرسا است. به همین خاطر زمان و انرژی زیادی برای انجام تمام این مراحل بصورت کاملا بی‌نقص صرف خواهد شد.

در ضمن برای بعضی از دوستان آپلود یک ویدیو در وب‌سایت‌هایی مانند یوتیوب، فیسبوک و آپارات هم شاید مانند کابوس یه تمام معنا باشد. این را هم بدانید که پس از آپلود ویدیو تازه داستان شروع می‌شود…

تماشای ویدیو:

در پروسه ساخت ویدیو یکی از مشکلاتی که با آن باید دست و پنجه نرم کنید این است که باید شرایطی را فراهم کنید تا ویدیو شما در تمامی نرم‌افزار مرورگر اینترنت مانند گوگل کروم، فایرفاکس، و… به نمایش درآید. اگر برنامه نویسی تحت وب نمی‌دانید و از پروسه ساخت ویدیو اطلاعات کافی ندارید، می‌توانید روی کمک تیک زوم حساب کنید.

ایجاد تعامل سازنده:

همه بازاریابان بر این عقیده‌اند که با حس تعامل و احساس عاطفی که ویدیو در مخاطب ایجاد می‌کند، می‌تواند او را به سمت سبد خرید هدایت کرد. به عبارت دیگر، مهمترین دلیلی که شما را وادار به خرید یک چیز می‌کند به خاطر احساس خاصی است که برای خرید آن در شما ایجاد شده است. با تکنیک‌هایی که تیک زوم ارائه می‌کند با ویدیویی که می‌سازید، می‌توانید به راحتی به این قابلیت دست یابید. ما به شما کمک می‌کنیم رابطه معناداری بین خود و مخاطبتان ایجاد کنید.

موتورهای جستجو عاشق ویدیو هستند.

بطور کلی می‌توان گفت صفحاتی که دارای ویدیو باشند به مراتب رتبه بهتری نسبت به صفحاتی می‌گیرند که فقط دارای متن یا تصویر هستند. دلیل این رتبه دهی ممکن است کیفیت بالای محتوایی باشد که در ویدیو ارائه می‌شود.

همچنین می توانید برای ویدیویی که ساخته اید کلمات کلیدی در نظر بگیرید و آن را به موتورهای جستجو معرفی کنید. این کار باعث کسب رتبه بالاتری نیز خواهد شد. برای یادگیری دقیق و درست انتشار ویدیو در شبکه های مجازی می‌توانید به مقالات آموزشی بازاریابی ویدیویی در سایت تیک زوم مراجعه کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.