ترمووود چیست؟
مشخصات و قیمت انواع گوشی های موبایل به همراه امکان خرید آنلاین زیر قیمت بازار

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

ترمووود چیست؟
نویسنده : khashayars تاریخ : دو شنبه 7 خرداد 1397

ترمووود چیست؟

با بکارگیری روش های مهندسی مناسب می توان طول عمر و دوام چوب را افزایش داد . کشور فنلاند به عنوان پیشتاز در زمینه تحقیقات بر روی چوب ، اولین کشوری است که به فناوری ترمو کردن چوب به شکل کنونی آن در جهان دست یافت.

روش ترمووود:

فاز اول:چوب ها را برش داده و به اشکال گوناگون در می آورند، سپس در داخل دستگاه ترمووود آن ها را تا ۱۳۰ درجه سانتی گراد حرارت می دهند که این باعث کاهش رطوبت و خشک شدن چوب در این مرحله می گردد. ترموود – ترمووود – چوب نما – چوب ترمووود

ترمووود

فاز دوم:در این مرحله حرارت را ۱۳۰ تا ۲۲۰ درجه در همان شرایط افزایش می دهند ، که این عمل باعث خارج شدن کامل صمغ و رطوبت چوب می گردد. چوب برای چندین ساعت در همان دما باقی می ماند تا تمام قسمت های آن تا مغز چوب به رنگ قهوه ای روشن درآید.

فاز سوم:در این مرحله به آرامی دمای چوب را تا ۱۰۰ درجه سانتی گراد کاهش می دهند و سپس با پاشیدن آب و بخار آب آن را به دمای محیط می رسانند و رطوبت نهایی چوب را به ۴ تا ۶ در صد می رساند.

انواع روش ترمووود:

Thermo-S  :حرف S در چوب ترمووود Thermo-S مخفف کلمه Stability به معنای پایداری می باشد. در این روش چوب تا ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرما می بیند و مقاومت آن بالاتر رفته و معمولا برای محیط های داخلی به کار می رود.

Thermo-D: حرف D در چوب ترموود Thermo-D مخفف کلمه Durability به معنای دوام می باشد . در این روش چوب تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد گرما می بیند و مناسب برای به کار بردن در محیط های باز و بیرون می باشد.

کاربردهای ترمووود:

چوب نما: یکی از اصلی ترین کاربردهای چوب ترمووود به عنوان چوب نما در ساختمان می باشد,که به علت وزن پایین تر نسبت به سایر مصالح ساختمانی و همچنین عایق بودن آن ,در معماری به صورت گسترده به کار برده می شود. ترموود – ترمووود – چوب نما – چوب ترمووود

چوب ترمووود مخصوص نمای خارجی ساختمان باید حتمآ از نوع thermo-D باشد تا طول عمر مفید آن بالاتر برود.

ترمووود چیست؟

سونا و استخر: کاربرد دیگر چوب ترمووود استفاده از آن جهت ساخت سونا و استخر می باشد.

در ساخت سونا حتمآ باید از ترموود کاج استفاده کرد, زیرا دوام و طول عمر بیشتری نسبت به چوب های معمولی مانند چوب روس دارد.

کف سازی:از ترمووود دک جهت محوطه سازی و کف به صورت ویژه استفاده می شود,  خصوصآ برای محیط های خیس و مرطوب مانند کناره های استخر و حیاط. ترموود – ترمووود – چوب نما – چوب ترمووود

طراحی داخلی:از چوب ترمووود برای دکوراسیون داخلی استفاده فراوانی می شود.باید این نکته را در نطر داشت که حتمآ باید از مقاطعی با ضخامت پایین استفاده شود.جهت ساخت تی ور روم و آبنما و پارتیشین و ….

روف گاردن و آلاچیق: بام سبز یا روف گاردن به قسمتی از فضای مرده پشت بام ها اطلاق می شود که با کف سازی و قرار دادن نیمکت و میز و گلکاری و چمن کاری و وسایل تفریحی مکانی را فراهم می آورد تا فارغ از هیاهوی شهری دسترسی به فضای سبز و آرامش را راحت تر سازد , همچنین قرار گرفتن در طبیعت هر چند کوچک را تداعی نماید.در ساخت روف گاردن باید حتمآ یک سری استانداردها را رعایت کرد ولی اولویت استفاده از چوب ترمووود در ساخت می باشد.در ساختن آلاچیق نیز باید فارغ از محل قرارگیری آن که کجا است , باید از چوب ترمووود استفاده نمود.نکته بسیار حایز اهمیت در مورد ترموود رنگ کردن آن می باشد, زیرا تنها آفت برای ترمووود نور آفتاب و اشعه یو وی آن می باشد.در نتیجه باید چوب ترمووود به وسیله رنگ مخصوص ترموود از گزند نور آفتاب محفوظ شود تا دوام آن بیشتر شود, زیرا رنگ ترمووود حاوی مواد آنتی یو وی می باشد. شرکت بست چوب تنها شرکتی در ایران است که از شرکت معروف تیکوریلا فنلاند با توجه به وضعیت آب و هوایی و شرایط جوی و اقلیمی ایران به صورت اختصاصی رنگ ترمووود وارد میکند و برای محصولات خود با گارانتی و ضمانت نامه به مشتری تحویل می دهد. ترموود – ترمووود – چوب نما – چوب ترمووود

ترمووود فنلاند:

کشور فنلاند جدای از بنیانگدار بودن صنعت و تکنولوژی ترمووود, با توجه به شرایط اقلیمی خاص و طبیعت سرد خود بهترین نوع گونه درختان کاج در دنیا را پرورش می دهد و همین باعث شده است تا ترمووود کاج فنلاند تبدیل به بهترین و باکیفیت ترین ترمووود کاج در دنیا شود.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.